Az Egyesült Államokban a Chevrolet Spark EV-vel próbál szerencsét a General Motors, Kínában meg rögtön teljesen külön kisautót készítettek a helyi partner, a SAIC segítségével. A Shanghai-GM terméke Springo EV névre hallgat, és egy kicsit olyan a megjelenése, mintha az előző Aveo egyik korábban elvetett formatervét valósították volna meg – ami annyiból igaz, hogy a Chevrolet Sail kisautó megjelenését formálták át..
Persze a legújabb divatnak megfelelően van egy kevés matrica-dekor is, ezzel is jelezve az autó akkumulátoros-elektromos hajtását. Az is látszik, hogy igyekeztek spórolni az elektromos fogyasztókkal, a ködlámpáknak csak a hűlt helye van meg az első lökhárítóban. Az utastérben a fekete-fehér színek kombinációja uralkodik, meg a két darab monitor – az egyik a műszeregységet helyettesíti, a másik, egy érintőképernyő meg a középkonzolt.
A hajtómotor csúcsteljesítménye 115 lóerő, azonban ezt csak a Sport gomb megnyomása után tudja az autó, egyébként inkább a nagy hatótávra mentek rá. Egy feltöltéssel nagyjából 130 km-re jut el a Springo EV, aminek az energiafogyasztása 15 kWh 100 km-en. Normál konnektorról 7 óra alatt lehet feltölteni a telepet, a töltés a Shanghai OnStar szolgáltatás segítségével okostelefonról is lehet vezérelni, például be lehet állítani, hogy az olcsóbb tarifával töltsön. A 258 jüanos vételárból lejön még 60 000 jüan központi (állami) és 40 000 jüan helyi (például Sanghaj városának) adókedvezménye, így csak nagyjából 5,5 millió forintnyi jüant kell fizetni a Springo EV-ért.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!