Az új 3-as és CX-30-as modelleknél használt továbbfejlesztett Mazda Skyactiv-padlólemezt már felkészítették az akkumulátoros-elektromos hajtásra, ezt használja majd a jövőre a kereskedésekbe kerülő új modell is. A Norvégiában az újságírók rendelkezésére bocsájtott prototípusoknál a CX-30-as karosszériáját használják, de ez csak félrevezetés, teljesen egyedi megjelenést kap majd az autó.
Azért választották az új kompakt szabadidő-autó karosszériáját, mert azonos a tengelytávolság, és a főbb méretek is, és mivel a piac azt igényli, a kicsit emelt lesz a felépítés – így legalább kényelmesen lesz hely a padló alatt elhelyezett akkumulátornak. Az e-TPV elnevezés is ideiglenes, az angol Electric Technology Prove-Out Vehicle rövidítése, a végleges név majd a Tokiói Autószalonon esedékes világpremier alkalmával, bő két hónap múlva derül majd ki.
Egyelőre csak nagy vonalakban ismerjük az akkumulátoros-elektromos Mazda technikáját, a gép 335 V-os feszültségű akkumulátort használ 35,5 kWh kapacitással, az első kerekeket hajtó villanymotor teljesítménye 143 lóerő és 265 Nm. Egyelőre nincs arról információ, hogy később lesz-e összkerékhajtású változat, de a hírek szerint ennél a típusnál térhet vissza a Wankel-motor, mint hatótávnövelő.