Egy nagyon fontos tényt megtudott a BMW az 1-es ActivE és Mini E típusok több éven át tartó, nagyszabású teszteléséből, mégpedig azt, hogy az elektromos autók használói az esetek túlnyomó többségében otthon töltik autóikat, azaz nem függenek az elektromos töltő-infrastruktúrától – a tapasztalatok szerint az elektromos autók használói mindössze 1 órán át autóznak egy nap.
Herbert Diess, a BMW igazgatótanácsának tagja nyilatkozta mindezt a Wards Auto-nak adott interjúban. Azt is megemlítette, hogy ő egy éve használ egy i3-ast, és egyszer se vett igénybe nyilvános töltőpontot, csak otthonában és a munkahelyén töltötte. Érdekes módon a Mini E használók között 2010-ben végzett közvélemény-kutatás eredménye az volt, hogy a válaszadók 87,5 százaléka kérte számon a nyilvános töltőpont-hálózatot – igaz, 75 százalékuk mondta azt, hogy e nélkül is meg tudja oldani közlekedését.
A BMW azért bízik az i3-as sikerében, mert azt elsődlegesen városon belüli használatra szánja, és aki ennek ellenére aggódik a hatótávolság miatt, benzinmotoros generátort is kérhet. Arról nem is beszélve, hogy Nyugat-Európában a nagyvárosok jelentős összegeket költenek a nyilvános töltő-infrastruktúra létrehozására, Amszterdamban 2015 végére 2000 ilyet telepítenek. Diess úr szerint az eladások fele-fele arányban oszlanak meg az akkumulátoros és a fedélzeti generátoros modellek között. Az i8-asra nem elektromos autóként tekintenek a BMW-nél, azt az M4-es környezetbarát alternatívájaként forgalmazzák majd, és várhatóan a vásárlók is így tekintenek majd rá.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!