Hazánkban járt a BMW Electric Now Tour rendezvénye, amelyen az alternatív hajtású járművek terén elért eredményeire hívta fel a figyelmet a német gyártó. Például arra, hogy az i és az iPerformance modellek értékesítési volumene már meghaladja az 1972 óta létező M és MPerformance modellek értékesítését. Szám szerint ez 2017-ben 100 000 darabot jelent, ami egy szinten van a Tesla idei előrejelzésével, és egyre fontosabb része a BMW évi több mint 2 milliós értékesítésének.
A négy évvel ezelőtt bemutatott i3-as értékesítése folyamatosan emelkedik, még félidei frissítésre se volt szüksége – idén várható a közel 200 lóerős i3 S sportosabb megjelenéssel –, a vásárlók kedvelik a típust, amely nagyobb akkumulátorral és/vagy hatótávnövelővel is elérhető. Ennél a jó manőverezhetőségre helyezték a figyelmet, és arra a tényre, hogy a fokozott energia-visszatermelés miatt a tulajdonosok már leszoktak a fékpedál használatáról – a 100 ezer km körüli autókban még jellemzően a gyári fékbetétek vannak. Az is a siker része, hogy a BMW i3-ast nem azért vásárolják, mert szükségük van rá az embereknek, hanem mert megengedhetik maguknak; tavaly 88-an vásároltak i3-ast, 10-en i8-ast kis hazánkban.
Az i8-as árcéduláján szereplő összeg senkit ne vezessen félre, a mai napig ez a legolcsóbb plug-in hibrid sportkocsi a piacon, ezt a technológiát egyébként csak szuperautóknál alkalmazzák. Itt érdemes megemlíteni azt is, hogy a plug-in hibrid személyautók között is a BMW-é a legmegfizethetőbb ajánlat Magyarországon, nem utolsósorban annak köszönhetően, hogy a bajorok a teljesítmény alapján árazzák be a modelljeiket, tehát a prémium-felárat beáldozzák az új technológia magasabb költségszintje miatt. A vezetéknélküli töltés lehetőségét is kiterjesztik majd az i almárka modelljeire, de Magyarországon ennek az extrának a bevezetését első körben nem tervezik. A BMW által felkarolt ChargeNow töltőhálózattal kapcsolatban annyit mondtak, hogy az a törvényi szabályozás meghozása után érkezik csak meg hazánkba, 2018-2019 körül. Ennél a rendszernél 11 kW teljesítményű töltőket telepítenek, amelyeknél kártyával lehet aktiválni a töltést, és havonta egyszer kell fizetni átutalással.
Alkalmunk volt még kipróbálni egy rövid kör erejéig az X5 xDrive 40e, a 740e és az 530e plug-in hibrid autókat. Ezeknél 2,0 literes benzinmotort (a 30e-nél 184, a 40e-nél 256 lóerő teljesítménnyel) alkalmaznak villanymotorral karöltve. Ezeknél 30-50 km-es elektromos hatótávolságot ígérnek óvatos pedálkezeléssel, a Sport fokozatot nem is a gyorsaság, sokkal inkább a fokozott energia-visszatermelés miatt érdemes választani.
Mit hoz a jövő? Az idén érkező sportos i3 S mellett jövő tavasszal lesz megvásárolható az i8 Spyder, 2019-ben érkezik az akkumulátoros-elektromos X3-as, 2020-ban pedig az iNext szériaváltozata. Ezzel párhuzamosan a hagyományos kínálatban is egyre nagyobb szerepet kapnak majd az iPerformance modellek. Magyarországon egyébként mindenki várakozó állásponton van, az elektromos áram értékesítésének törvényi szabályozása mellett a zöld rendszám körül is várhatóak komoly változások, a cégautó-adó mentesség eltörlése mellett egyéb változásokról is lehet hallani. A BMW mindenesetre meg van győződve arról, hogy elektromos és plug-in hibrid autóival minden igényre megfelelő járművet tud kínálni.
„Magyarországon a BMW i modellek kiemelt népszerűséggel bírnak, a 2015-ben bevezetett zöld rendszám számos praktikus előnyt hozott elsősorban a mindennapi használhatóságban az ingyenes városi parkolással, ugyanakkor láthatóságot is adott a BMW elektromos meghajtást használó modelljeinek. A tavaly év végén bejelentett állami támogatás további kézzelfogható előnyöket tartogat, mellyel az állam az elektomobilitás terjedését szorgalmazná. Az Electric Now Tour program kitűnő lehetőséget biztosított arra, hogy a BMW i és iPerformance modelleket egyszerre, egymás után vezetve tesztelhessék a meghívottak, illetve az esemény kiválóan demonstrálta azt a kínalatbeli sokszínűséget és innovációt amit ma a BMW márka világszerte képvisel“ – mondta el Salgó András a BMW Group Magyarország kommunikációs vezetője az Electric Now Tour alkalmával.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!