Nem kevesebbet állít a Porsche, mint hogy a Taycan 70 éves fennállásának legfontosabb autója, hiszen az a jövő sportkocsija: elektromos üzemű, a hétköznapok során is könnyen használható, mindenféle kütyüt támogató modell. Ezek szerint a 911-es őskövület, hiszen nincs legalább négyajtós karosszériája, kipufogógázzal szennyezi a környezetet…
Egyszerre három földrészen – Európában, Észak-Amerikában és Ázsiában – leplezték le az új sportszedánt, amely a piaci rajtnál a két legerősebb változatában lesz majd elérhető. Annyiból megpróbálnak a jelenlegi vásárlói szokásokhoz idomulni, hogy az egyébként is használt elnevezéseket kapja a villanyautó is, így Turbo és Turbo S változatban lehet majd megvásárolni – pedig nincs is benne feltöltő.
Már a Turbo esetén se lehet panaszkodni a teljesítményre, hiszen 680 lóerő és 850 Nm áll a vezető rendelkezésére, ami 3,0 másodperces 0-100 km/óra, 10,6 másodperces 0-200 km/óra sprintre elég, a végsebesség elektronikusan korlátozott 260 km/óra. A Turbo S már 761 lóerőt és 1050 Nm-t tud, ami 2,6 másodperces 100-as, 9,8 másodperces 200-as sprintet eredményez, a csúcs itt is 260 km/óra. Mindkét modellben egy-egy villanymotor hajtja a tengelyeket, amíg elöl egyszerű fogaskerék-áttétel van, hátul kétfokozatú váltó – az egyes a jó gyorsuláshoz kell, a második fokozat pedig utazásnál csökkenti az energiafogyasztást.
Kezdetben csak egyféle, 93,4 kWh kapacitású lítium-ion teleppel készül a Porsche Taycan, ennek különlegessége a 800 V-os üzemi feszültség, amely akár 270 kW teljesítményű töltést is képes felvenni – ilyen töltők még nincsenek kereskedelmi forgalomban. Ha lesznek, 22,5 perc alatt lehet majd 80%-os töltöttségi szintet elérni, illetve 5 perc alatt 96 km-nyi energiát lehet majd az akkuba táplálni. A gyengébb Turbo-nak 450, az erősebb Turbo S-nek egyébként 412 km-es hatótávolságot ígérnek.
Még 2020 folyamán gyengébb teljesítményű és kisebb akkumulátor-kapacitású változatokat is bemutatnak majd, illetve 2020 végén érkezik az emelt hasmagasságú, kombis befejezésű Taycan Cross Turismo is.