Formabontó, de a Genfi Autószalonon megmutatott tanulmányhoz hű maradt a Hyundai FCEV tüzelőanyagcellás autó megjelenése, amely legalább olyan látványos, mint a jövőre a kereskedésekbe érkező Kona – utóbbiból is lesz akkumulátoros változat, 390 km-es ígért hatótávolsággal, ezen kívül a Genesis prémiummárka kínálatát gyarapítja majd egy 500 km-es hatótávolságú elektromos luxusautó.
Visszatérve az új FCEV-re, az utastérben sikerült azt a bravúrt megvalósítania a Hyundai fejlesztőinek, hogy egyszerre másolják a Lexus (középkonzol) és a Mercedes (digitális műszeregység) stílusát. Kérdés, minek annyi apró kapcsoló, ha egyszer ott a nagy méretű érintőképernyő, de legalább a hanyattegeret megspórolták.
Negyedik generációs tüzelőanyagcella termeli az áramot, ez az ix35 alapú FCEV-nél 10 százalékkal jobb hatásfokkal működik és 120 kW a kimenő teljesítménye, az első kerekeket egy 163 LE/400 Nm teljesítményű villanymotor hajtja. Egy feltöltéssel egyébként 580 km távolságra képes eljutni az új Hyundai FCEV, amely részben önvezető funkcióval is rendelkezik. A közönségpremierre a 2018-as Las Vegasi Consumer Electronics Show-n kerül sor, Dél-Koreában már jövőre, Európában csak 2019-ben lesz megvásárolható (lízingelhető) az újdonság.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!