Az akkumulátoros-elektromos autóknál nagyobb hatótávolságot és gyorsabb újratöltést biztosítanak a tüzelőanyagcellás autók, a Toyota mérnökei most azon dolgoznak, hogy az ezekhez szükséges speciális részegységek költségét megfelezzék.
Jelenleg a japánok a piacvezetők ebben a szegmensben, igaz a 7 millió jenbe (16 millió Ft) kerülő Miraiból eddig alig 5000 darabot készítettek, az elterjedést leginkább a hiányos infrastruktúra akadályozza, de nem lesz több hidrogén-töltőállomás addig, amíg nem lesz megfelelő mennyiségű autó.
Ezen segíthet a Toyota tervei szerint már 2020-ban megvásárolható, nagyjából 12 millió Ft-nyi jenbe kerülő tüzelőanyagcellás autó, ami tudásában már egy hasonló méretű prémium autóval lesz egy szinten; ebből már évi 30 000 példányt akarnak eladni. A Toyota egyébként Japánban hidrogén-töltőkút hálózat fejlesztését támogatja, a kaliforniai Long Beachben pedig a világ legnagyobb, biogázból hidrogént készítő üzemét akarja felépíteni.