A divatos kis 1-esnek létezik háromajtós, kupé és kabrió változata is, mégis a praktikus, de szintén tetszetős vonalvezetésű ötajtósok alkotják a kínálat zömét. Hazánkban nagyjából 160 BMW 1-est hirdetnek, közülük kb. 110 a dízel, 50 pedig benzines. A sort a 2,6 milliós 116i-k (115 LE) nyitják, míg a legdrágább ötajtósok akár 7 milliót is kóstálhatnak. A 2004 őszén debütáló frissített A-osztályból körülbelül 130 darabot kínálnak eladásra, a benzines és dízel modellek aránya hozzávetőlegesen 50-50%. A legolcsóbb A150-es (95 LE) példányok 2,3 milliótól érhetők el, a legdrágábbak akár 6,8 millióba is kerülhetnek.
BMW: akkumulátor- és futóműgondok
A kis BMW bizonyos szériáinál gyakran jelentkeztek akkumulátorlemerülési gondok. A benzinesek motorvezérlésével, a hibás főtengellyel és a vezérműlánccal is akadtak problémák. A dízelek befecskendezőrendszerét és a generátort is módosították a gyártás során. Nemcsak a sport-, hanem az alapváltozatok feszes futóművét is megviseli a magyarországi úthálózat, éppen ezért sűrűn kell beállíttatni. Ha későn vesszük észre az elállítódott futómű-geometriát, akkor bizony mélyen a zsebünkbe nyúlhatunk, ugyanis a féloldalasan kopó defekttűrő abroncsok pótlása igen drága mulatság. Kisebb hibák keseríthetik meg a szürke hétköznapokat, ilyenek például a havonta kiégő izzók, a nehezen csukódó csomagtérajtó, a makacskodó elektromos ablakok és visszapillantó tükrök. A kipufogó már relatíve hamar rozsdásodásnak indulhat, az üléssín takarópanelja lötyöghet, a váltógomb borítása pedig könnyen kopik.
Mercedes: turbó- és váltóproblémák
A benzines és a dízel A-osztályos Mercedeseknél is előfordulhatnak motorvezérlési gondok, indítómotor- és gyújtásproblémák. A 2005-2006-os gázolajos példányok kipufogógáz-visszavezető rendszerén módosítottak. Az A180 CDI aggregátoknál gyakori a defektes turbófeltöltő és a gyenge motortartó bakok miatti „kényszerpihenő”. A csomagtér zármechanikája, a karcolódó váltógomb és a kesztyűtartó zörgő, pontatlanul csukódó fedele nem illik egy Mercedes miliőjéhez. A manuális váltók gyakran akadozva, nehezen kapcsolhatók, amin némi „hézagolás” segíthet. Az első lámpaburák párásodhatnak, a klímatartályból a gáz elszökhet, a hátsó ablaktörlő motorja pedig besülhet. Nem típushiba, csupán lehangoló hazai jelenség: az A-osztály gyári dísztárcsáit gyakran lopják, pótlásuk – mérettől függően – könnyedén 60 000 forint fölötti összegre is rúghat.