A tavaly útjára indított Autó-Motor Fair vezető program idén még átfogóbb formában igyekszik szolgálni a közlekedési morál jobbá tételét, s ezáltal természetesen a baleseti statisztika javítását. A kampány idén kiemelten foglalkozik az autósok és a motorosok viszonyával a forgalomban, ráadásul a kétkerekűk szerelmeseit külön játékra hívta. A regisztráló robogósok és motorosok közül három-három szerencsés csütörtök délelőtt küzdött meg egymással az értékes nyereményekért a Safety-Hungary-ben a Honda vezetéstechnikai pályáján.
A robogósok versenyében egy hölgy is rajthoz állt. Kelemenné Tóth Anita teljesítménye azonban nem volt elég ahhoz, hogy ő vigye el a fődíjat. A Honda NHX 110 Lead robogót és az ötvenezer forint értékű, Allianz gépjármű felelősségbiztosítást a legügyesebb robogós, Dr. Túri József vihette haza, aki átlagos hétköznapokon szájsebészként keresi a kenyerét.
A nagy motoros döntő igazi férfias harcot hozott. A tesztkörök után a mért eredmények alapján Szirmai András lett a leggyorsabb. Ő egy új Honda CBR 125R motorkerékpárnak örülhetett, valamint az Allianz kétszázezer forintos Casco, illetve ötvenezer forintos gépjármű felelősségbiztosításának.
A komoly tétre menő küzdelmek után a kampányt támogató hírességek is megmutatták, ők milyen időeredményre képesek a pályán. Robogón a Zanzibar énekesnője, Terecskei Rita és Csengeri Attila, a Madách színház művésze küzdött meg.
„A zenekar letiltott a motorozásról, mondván, hogy veszélyes és nem tenne jót a Zanzibarnak egy baleset miatti kényszerpihenő. Éppen ezért nagyon ritkán ülök nyeregbe.” – árulta el Terecskei Rita, aki még így is jobbnak bizonyult ellenfelénél. – „A versenyre nem készültem, bíztam az ösztöneimben és úgy látszik, ez most elég volt.” – tette hozzá az énekesnő.
Kamarás Iván és Müller Attila nagy motoron mérkőzött meg egymással. Mindkét híresség naponta száll a nyeregbe, így nem okozott nekik gondot a pálya, amely az eredményeket nézve Attilának feküdt jobban.
„Régóta motorozom, ráadásul másfél-két évig motoros futárként dolgoztam, így a városi forgalomban minden trükköt megtanultam. Ez a rutin segített talán abban, hogy én voltam a gyorsabb. Ráadásul nemrég a Hungaroringen is lehetőségem nyílt kipróbálni a motoros tudásom, nagy sebességnél. Teljesen másként kell kezelni ott a gépet, így nagyon fejleszti az érzékeimet.” – árulta el Müller Attila, a Cool TV műsorvezetője.
A szlalomozást a műsorvezetői szerepet betöltő Rákóczi Feri sem úszta meg. Igaz, a rádiós nem a kormány mögé, hanem egy profi oktató mögé ült fel a vezetéstechnikai pályán. „Iszonyatosan jó élmény volt, annyira érezhető volt, hogy a gép minden rezdülését érzi az oktató. Hihetetlen.” – mesélte a Danubius Pirítós műsorvezetője. – „Én magam nem motorozok, veszélyesnek tartom és félek is tőle.” – tette hozzá Rákóczi Ferenc.
A Fair vezető kampány nem ért véget, a www.fairvezeto.hu internetes oldalon regisztrált autósok közül három férfi és három nő méri össze tudását a program autós döntőjén. Megéri, hiszen rájuk is értékes nyeremények várnak.
Fair vezető motoros döntő, videó: http://www.youtube.com/v/tvGNuW75XvA&hl=en&fs=1