A feszes hangolású futómű lengéscsillapítói és stabilizátorrudai hamar megadják magukat A feszes hangolású futómű lengéscsillapítói és stabilizátorrudai hamar megadják magukat

A Cee’dre nem kisebb feladat hárult 2006-os bemutatásakor, mint hogy kiragadja az európai márkák árnyékából a Kiát, s egyben számottevő eladási darabszámot produkáljon. A Cee’d gyártása gazdasági és logisztikai okokból nem Dél-Koreában, hanem a szlovákiai Zsolnán valósult meg, azonban a szerviztapasztalatok alapján az első időszakban nem muzsikált tökéletesen az összeszerelő üzem. Számos bagatell és egy-két komolyabb hibára is fény derült a szériagyártás megkezdésekor, ám többségük szerencsére megszűnt a termelés felfuttatásával.

A gyári hifivel és kormányművel is előfordulhatnak problémák A gyári hifivel és kormányművel is előfordulhatnak problémák

Ciripelő műanyagok, futóműgondok
Leginkább a forgalmazás kezdeti időszakában értékesített példányoknál jelentkeztek kisebb-nagyobb összeszerelési hibák. A szélvédő alatti műanyag légbefúvó rostélyok megrepedhetnek, zöröghetnek. Ugyanígy zajforrás lehet a nagyon rideg műanyaggal borított kormányoszlop is. Néha csak komoly nyomozás árán deríthető ki, hogy éppen mi nyöszörög az autóban, ilyen rejtett hiba például a meglazuló ablakemelő-huzal lármája. Egyes példányok váltószoknyája szakadásra, a váltógomb pedig szétesésre hajlamos. Bosszantó a lötyögő kézifékkar és a tompított világítás „önműködő” ki- és bekapcsolása. A gyári hifi fejegységgel számos, típushibának tekinthető probléma fordult elő. A rádióval általában vételi gondok adódtak, egyszerűen nem találta meg az állomásokat, és szoftverhiba miatt az MP3-as fájlformátumú zeneszámokat sem mindig tudta lejátszani. Az esetek többségében komplett cserével orvosolták a háklis fejegység hibáit.

Az első ülések oldal- és deréktámasza határozott tartású Az első ülések oldal- és deréktámasza határozott tartású
A második sorban termetesebb utasok is kényelmesen elférnek A második sorban termetesebb utasok is kényelmesen elférnek

 

 

 

 

 


A kemény hangolású felfüggesztések tükörsima aszfalton magabiztos kanyartulajdonságot garantálnak, azonban a hétköznapi használat során a mostoha útviszonyok igencsak megviselik a Cee’d futóművét. Gyakran hallható kopogás a futóműből, a zaj forrásai általában a hátsó lengéscsillapítók. A stabilizátorrudak és a lengéscsillapítók már relatíve rövid idő után, nem kopásból vagy elhasználódásból eredő okok miatt felmondhatják a szolgálatot. Az ilyen darabokat garanciális csere keretében javították ki. A benzineseknél néha enyhe olajfolyás tapasztalható, ennek egyik oka lehet a ferdén rögzített olajgomba is. A kuplungszerkezet sem panaszmentes, a kisebb gond, ha csak a nagy holtjátékon kell állítani. Súlyosabb probléma azonban, ha a komplett szerkezetet kell cserélni – utóbbi szintén tipikus Cee’d-gond. Olykor a gázpedál is makacskodik, beragadás, szorulás miatt a kelleténél jobban pöröghet fel a motor. A kormánymű is megér egy misét, erős recsegés esetén csak teljes cserével lehet orvosolni a gondjait.  

Alaphelyzetben 340 literes az ötajtós raktere... Alaphelyzetben 340 literes az ötajtós raktere…
…mely 1,3 köbméteresre növelhető …mely 1,3 köbméteresre növelhető

 

 

 

 

 

A vaskos C-oszlopok tolatásnál erősen rontják a kilátást A vaskos C-oszlopok tolatásnál erősen rontják a kilátást