Ehhez persze a 405-ös korábbi sikerei is hozzájárultak, ám klasszisokkal jobb összeszerelési és anyagminőségével a 406-os már igazán komoly ellenfélnek bizonyult a vetélytársak számára. Az 1999-es ráncfelvarrásnak sikerült még egy jókorát lendíteni az értékesítésen, így nemcsak Nyugat-Európában, hanem hazánkban is sűrűn találkozni az oroszlános márka képviselőjével. 

Szerviztapasztalatok

Deák Péter szervizvezető, Peugeot Sárkány: – A hosszú évekig gyártott 405-ös utódjaként piacra dobott 406-os már vajmi kevés konstrukciós hibát hordozott. Néhány első szériás, hibás darabtól eltekintve szinte minden példány problémamentesen fut, s kizárólag karbantartásra viszik márkaszervizbe. Visszahívásra először a gyártás első hónapjaiban készült 1.8 16V benzinmotoroknál volt szükség. Annál magas olajfogyasztásra és hangos működésre panaszkodtak az ügyfelek. A kenőanyagvesztést új, minőségibb hengerfurat-hüvelyekkel oldotta meg a gyártó, a hangos működést pedig a vezérműlánc feszítőgörgőjének cseréje orvosolta. Jóval kisebb jelentőségű tervezési hibának köszönhető a klímacső zúgása(!). Valószínűleg a szakemberek fejében sem fordult meg, hogy a vékonyka csőben a gázlengések akkora zajt csapnak, hogy az az utastérben is zavaró lehet. Megoldásként kis gázlengés-csillapító dobokat kapott a rendszer. A kezdeti időszakban egy-két autónál kontakthibákra visszavezethető rendellenességeket tapasztaltunk az elektromos rendszerben. A vezetőülés alatti csatlakozó szétcsúszása miatt villogott a műszerfalon elhelyezett légzsák-visszajelző lámpa, a fűtőszál szakadásánál keletkező helyi ellenállás miatt túlmelegedett az ülésfűtés, nem működött a távirányító, megmakacsolta magát az immobiliser és a kerékjárati ívben (a dobbetét és a doblemez között) elhelyezett csatlakozó beázása miatt a szabályszerűtől eltérően kapcsolt ki-be a hűtőventilátor. Érzékenyek a hazai úthálózatra az első stabilizátor-összekötőrúd (kutyacsont) és a hátsó, felső kitámasztórúd gömbfejei. Sokan dicsérik a kitűnő hatásfokú fékrendszert, ám a lágy anyagú féktárcsák hamar megvetemednek, így nem ritka, hogy már 60 ezer kilométer megtétele után cserére szorulnak. Annak ellenére, hogy a legöregebb példányok életkora lassan meghaladja a kilenc évet, szinte egyáltalán nem kell korrózióval számolnunk. Az egyetlen rozsdásodásra hajlamos rész a tetőantenna környéke. Előfordul, hogy a beszorult antennát kihúzni próbáló tulajdonosok addig feszegetik a szerkezetet, míg megsérül a tetőlemez. Ilyenkor a víz bejut az utastérbe, s belülről kezdi emészteni a karosszériát. Az 1,8-asok rakoncátlankodását leszámítva az erőforrások egytől egyig megbízhatók. Számtalan 300 ezer km-t futott 406-os látogatja szervizünket, s a nagygeneráltól még igen messze állnak. Az első generáció benzinesei 15 ezer, a dízelek 10 ezer kilométerenként igénylik a karbantartást, a 1998-as modellfrissítés után ezek az értékek megduplázódtak. A típus az egyik legmegbízhatóbb Peugeot. Gyermekbetegségei már a 405-ös gyártása alatt felszínre kerültek, az 1995-ös típusváltást követően pedig csak elvétve találkoztunk üzemzavarral. Amikor 1998-ban megújult a széria, az utolsó hibaforrásokat is megszüntették, így a kifutó modellt vásárlók minden kétséget kizáróan jó üzletet kötnek.

A tulajdonos véleménye

Márton Gergely dísznövénykertész – Az első Peugeot-mat még a szüleimtől kaptam, valamikor a kilencvenes évek közepén. Mivel sokáig szolgálta hiba nélkül a családot, s a nálam töltött időszak alatt sem voltak vele gondok, úgy döntöttem, hű maradok a márkához. 80 ezer kilométerrel került a tulajdonomba egy 1,6-os motorral felszerelt 406-os, ami gyakorlatilag komolyabb üzemzavar nélkül teljesít a mai napig. Igaz, a kis hengerűrtartalmú motor teljesítménye korántsem elegendő a viszonylag nagy kocsitest dinamikus mozgatásához, de kedvező fogyasztása és megbízhatósága mindenért kárpótol. Az együtt megtett 110 ezer km alatt sohasem hagyott cserben, de egy meleg szituációt azért köszönhetek neki. Méghozzá szó szerint, mert az ülésfűtés egy téli út alkalmával megolvasztotta rajtam a síruhát. A szervizben senki sem csodálkozott, minimális áron szereztek nekem egy facelift utáni 406-osból származó ülést, s azt rakták be a kissé megpörkölődött darab helyére. Kétszer kellett cserélnem az első féktárcsákat, s bár az előző tulajdonos az eladás előtt cserélt kuplungtárcsát, 150 ezer km-nél nekem is kellett. Az idő előrehaladtával a futómű is megérett a generálra, összesen 8 gumialkatrész felújítását javasolta a szilentblokkos szakember, ám az anyag- és alkatrészköltség így sem haladta meg a 40 ezer forintot. Ezt a pár apróságot leszámítva nem panaszkodhatom a típusra, helykínálata bőséges, csomagtartója átlagon felüli, a “franciás kényelem” pedig nem véletlenül kialakult fogalom.