A Honda a méretesebb, hosszúsága és tengelytávolsága egyaránt felülmúlja a Land Roverét A Honda a méretesebb, hosszúsága és tengelytávolsága egyaránt felülmúlja a Land Roverét

A 2001-ig gyártott első generációs Honda CR-V-ből mostanság nagyjából 40 darabot kínálnak eladásra hazánkban. Az 1997-es, 2,0 literes benzines változatokat (128 LE) már egymilliótól hirdetik, a kilencéves, 150 lovas példányokért pedig 2,25 milliót kérnek. Az 1998 és 2006 között gyártott Freelanderekből bőségesebb a repertoár, hiszen mintegy 100 példány keresi új gazdáját. A 12 éves, 1,8-as Land Roverek 1,3 milliótól indulnak, míg a megkímélt, 2006-os dízelek 3,9 millióért kelletik magukat.

CR-V: érzékeny futómű, néhol gyenge festés

Az első könyöklők között pohártartós tálca található Az első könyöklők között pohártartós tálca található

Tartós a kissé sprőd üléskárpit Tartós a kissé sprőd üléskárpit

A CR-V-k zöme mentes a komolyabb meghibásodásoktól, általában kisebb, de bosszantó problémák nehezítik a tulajdonosok dolgát. A hátsó ablaktörlő minden előzmény nélkül kapitulálhat, a vezetőülés állítómechanizmusa szorulhat, az izzók kiégésre hajlamosak, és néha a világító ABS-jel borzolja a kedélyeket. Az oldalra nyíló csomagtérajtó idővel nehezen, csak erősen becsapva csukható és enyhe rántással nyitható. Egyes szériák ködlámpája beázhat, a műanyag külső elemek fényezése pedig foltokban málásra hajlamos.

 

 

 

 

A Honda CR-V raktere 375 literes,  támladöntéssel közel sík teret kapunk A Honda CR-V raktere 375 literes, támladöntéssel közel sík teret kapunk

A futómű nemcsak a gyáritól eltérő méretű abroncsokra érzékeny, hanem a mostoha útviszonyokra is. A tartós iszapjárás hamar megviseli a gömbcsuklókat, a lengőkarokat, a szilenteket és a kardáncsuklót. A terepen túlterhelt példányoknál hallható rendellenes, búgó hang általában a differenciálzár „végét” jelenti. Az automatikus váltók tartóssága megközelíti a manuális darabokét, de néhány esetben a szervizek találkoztak már megrepedt váltóházakkal.

Freelander: beázó tető, elektromos gondok

A váltón kapott helyet  a terepkapcsoló gombja A váltón kapott helyet a terepkapcsoló gombja

Gyakran romlik el a tám­laállítás mechanizmusa Gyakran romlik el a tám­laállítás mechanizmusa

A háromajtós, levehető tetős Hard Top kivitelek hátsója beázhat, nyikoroghat. Az oldalra nyíló raktérajtó és a lehúzható hátsó ablak zörgésre hajlamos. A tetőablakok gyakran nem mozgathatók, sőt az elektromos hibák és a zárlatok sem ismeretlenek a Freelandereknél. A műszerfal világítása mondhatja fel a szolgálatot, az ablakemelők és a központi zárak sem hosszú életűek. A légzsák és az ABS kontroll-lámpái általában indokolatlanul gyulladnak ki. A lökhárítók tartópatentjai könnyen letörhetnek, a hátsó indexburák pedig beázhatnak.

 

 

 

 

A Freelander hátsója 370 literes, ha lehajtjuk az üléseket, magas küszöb keletkezik A Freelander hátsója 370 literes, ha lehajtjuk az üléseket, magas küszöb keletkezik

A kifejezetten gyenge alkatrészek táborát erősíti a kuplungtárcsa és a kuplungmunkahenger is. Utóbbiak hibája miatt egész egyszerűen beeshet a kuplungpedál, az autó pedig mozgásképtelenné válik. Belül hamar töredezetté válhatnak a bőrkárpitok, zavaró a fűtéskapcsoló és a lejtmenetvezérlő elektronika meghibásodása is. A Freelander jól boldogul könnyebb terepen, de vigyázzunk, hogy a kocsi alja ne üljön fel, mert ilyenkor a differenciálzár és a futómű is károsodhat. A „megütött” felfüggesztések következménye a féloldalas gumikopás, ezért a javítást nem érdemes halogatni.

A Freelander szélesebb és magasabb a CR-V-nél A Freelander szélesebb és magasabb a CR-V-nél