Tulajdonképpen erre törekedett a gyártó is. A Lanos nem volt húzómodell, sosem szánták a cég szimbólumának, pusztán egy feladata volt – „jól fogyni”. Ő pedig teljesítette a rá bízott küldetést, s anélkül, hogy bárkinek feltűnt volna, már 1996-ban a harmadik legkelendőbb hazai márkává tette a Daewoot. Sikerének titka persze az alacsony ár, ám bőséges helykínálat, s megbízhatóság nélkül nem futhatott volna be ekkora karriert.
Szerviztapasztalatok: Mészáros Tibor szervizvezető, Chevrolet Gyulai
A megbízhatóságáról ismert Lanosszal a forgalmazás kezdeti éveiben azért felmerültek problémák. A gyári, hátsó lengéscsillapítók hatásfoka túlságosan gyengének bizonyult, legtöbbjük kis terhelés hatására is összerogyott, sőt „eldurrant”, majd a szimeringnél eleresztette az olajat. Sok autót szereltünk a vízpumpa hibája miatt – itt a tömszelencénél fordulhatott elő hűtővízfolyás-, legtöbben mégis az ingadozó, vagy túl magas alapjárat miatt keresték fel a szervizeket. Ennek több oka is lehetett. Egyes autóknál a kábelköteg zárlata, másoknál a fojtószelep eldugulása okozta az üzemzavart, de az esetek túlnyomó részében az alapjárat-szabályozó léptetőmotor mondta fel a szolgálatot. Konstrukciós hibaként említhető még az első fényszórók párásodása, amiért a lámpatest szellőzőcsövében található apró szivacs felelős. Eltávolításával megszűnik a párásodás. Végül, de nem utolsó sorban a gyertyakábelek állapotára érdemes odafigyelni. Sajnos a gyári vezetékek hamar elégnek, így nem árt, ha előre lecseréljük azokat, rossz hír azonban, hogy legolcsóbban 2000 forintos darabáron juthatunk hozzá a jobbakhoz. Természetesen a garanciaidő lejárta előtt jelentkező rendellenességeket költségtérítés nélkül orvosoltuk.
Modelltörténet:
1997 Bemutatják a Nexiát leváltó Lanost három-, négy- és ötajtós karosszériával, 1.5-ös nyolcszelepes (86 LE) és 1.6 16V (106 LE) benzines motorokkal. 2001 Magyarországon is bevezetik a 75 lóerős, 1.3-as motort. 2002 Szűkül a motorpaletta, már csak az 1.3-as erőforrás elérhető. 2003 Megérkezik a Lanost leváltó Lacetti
Tulajdonos véleménye: Farkas Péter belsőépítész
Hosszú Trabantos nyűglődés után, kislányunk megszületéskor döntöttünk új autó mellett. Egyedi megjelenése és kedvező ára miatt a Daewoo Lanosra esett a választás, s megvásároltunk egy 80 ezer km-t futott, megkímélt állapotú 1.5-öst. Azóta két év telt el, s szinte egyáltalán nem volt panasz az autóra. Az előírt karbantartásokon túl a termosztát, a hőfokvisszajelző-patron, és a gyertyakábelek cseréje okozott némi pluszköltséget, körülbelül 60 ezer forint értékben. Ezektől eltekintve azonban csak jókat mondhatok a Lanosról. A háromajtós kialakítás ellenére az utastér tágas, akár kétgyermekes családok számára is megfelel. Motorja erős, tényleg nem fogyaszt sokat, és könnyedén tartható vele a 150 km/órás utazósebesség. Bár egyelőre nem gondolkozunk új autón, ha választanom kellene, először biztos a Daewoo kínálatát nézném meg.