A Xsara Picasso új változata a dízel járműválasztékot egészíti ki és a kompakt egyterűek szegmensének felső részében helyezkedik el. Az új változat bevezetése alkalmat adott arra, hogy kisebb változtatásokat hajtsanak végre a Xsara Picasso stílusán, hangsúlyozva a modell dinamikus és erőteljes megjelenését.

Kiváló teljesítmény és fogyasztás

A Xsara Picasso 2000. januári megjelenése a Citroën járműválasztékában a márka megújulásának döntő állomását jelentette. Ez a modell a vevők legkülönfélébb elvárásait is képes kielégíteni. Kereskedelmi sikere önmagáért beszél: világszerte több mint 850.000 Xsara Picassót adtak el. Bevezetése óta a Xsara Picasso referenciának számít a kompakt egyterűek szegmensében.
A Xsara Picasso kínálata 2001. szeptemberében az Exclusive kivitellel 2003. januárjában pedig a 2.0i 16V benzinmotorral és szekvenciális autoadaptatív automata sebességváltóval szerelt változattal gazdagodott.
A Citroën vevői elvárásainak kielégítése érdekében az új 110 lóerős 1.6 HDi 16V motorral szerelt Xsara Picasso piacra dobásával bővíti kínálatát. A Citroën először alkalmazza ezt a motortípust, amely a közös nyomócsöves (Common Rail) technológia továbbfejlesztésének legújabb eredményeit hasznosítja. Ennek köszönhetően nagyobb teljesítmény és vezetési kényelem, alacsonyabb zajszint érhető el, valamint jelentős mértékben csökkenteni lehet a rezgéseket, a fogyasztást és a károsanyag kibocsátást.
A Xsara Picasso HDi 110-es modell 4.000 percenkénti fordulatszámon 110 LE (80 kW) teljesítményt ad le és 1.750 percenkénti fordulatszámon éri el 240 Nm maximális nyomatékát. Az új motor teljesítményét a Xsara Picasso lecsökkentett súlyával (1.313 kg) párosítva, a modell figyelemre méltó teljesítményértékeket ér el. Például 4. fokozatban 7 másodperc alatt gyorsul 60-ról 90 km/h-ra és szintén a 4. fokozatban 10,7 másodperc alatt gyorsul 80-ról 120 km/h-ra. A « nyomatékra hangolt » új HDi 110-es motor igen rugalmas, fordulatszáma töretlen emelkedést mutat és alacsony fordulatszámon is igen jól gyorsul. A gázpedál erőteljes megnyomásakor a motor sokkal gyorsabban reagál. Ilyenkor az « overboost » funkció akár 20 Nm plusz nyomatékot biztosít.
A rendkívül alacsony fogyasztásnak (4,9 l/100 km), valamint az üzemanyagtartály térfogatának (60 literes) köszönhetően a modell egy tankolással több mint 1.200 km-t tud megtenni. A Xsara Picasso HDi 110-es modellnek igen alacsony a CO2 kibocsátása: 131 g/km. Ez egyrészről a Citroën környezetvédelmi szakértemét, másrészről a C5-ös és C8-as modellekbe beépített részecskeszűrőnél alkalmazott technológia létjogosultságát bizonyítja. Az új motor kiváló tulajdonságainak köszönhetően a Xsara Picasso HDi 110-es igazi túraautónak számít.

Határozott stílus

A Xsara Picasso elnyújtott, ovális formájával és a Citroën márkára jellemző eredeti stílusával eddig is könnyen hódított. Az új HDi 110-es motor alkalmazása mellett a Xsara Picassón néhány stílusbeli változtatást is végrehajtottak, amelyek erőteljesebbé és dinamikusabbá teszik a modell megjelenését. A dísztárcsák újfajta mintázata és a 15” könnyűfém keréktárcsák jól kiemelik ezeket a változtatásokat. Az orr-rész új, feszesebb vonalvezetése a Xsara Picasso természetes eleganciáját még méltóságteljesebbé teszi.

Helykínálat

Valamennyi utasa kényelmének szem előtt tartása továbbra is a Xsara Picasso legfontosabb ütőkártyáinak egyike. A nagy helykínálat, a sík padló és a középső közlekedőfolyosó, valamint az átalakíthatóság, hátul az azonos szélességű három ülőhely és a számtalan rakodóhely, mind azt a szándékot tükrözi, hogy valamennyi utasa számára még kellemesebbé tegye az utazást.

Úttartás

A Xsara Picasso a kényelem és az úttartás tekintetében is referenciának számít a kompakt egyterűek szegmensében. Alváza az egyensúly és az úttartás szempontjából változatlanul kiváló. A Xsara Picasso HDi 110-es modell szériafelszereltségébe a kiviteli szinttől függetlenül elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP) és a hozzá kapcsolódó vészfékezés rásegítő (AFU) tartozik.
A biztonsági és kényelmi berendezések kiegészítéseként a Xsara Picasso Exclusive változatánál a fényszórók automatikus bekapcsolása szintén a szériafelszereltség részét képezi. Az új 110 lóerős 1.6 HDi 16 V motor tovább gyarapítja a Xsara Picasso ütőkártyáinak számát. A kompakt egyterű gépkocsi kiváló menettulajdonságaival, egyedi stílusával, kényelmével és helykínálatával tökéletesen megfelel a családi autók iránt érdeklődő vevők igényeinek.