Előrejelzése szerint a céldátumra, 2020-ra az új autó eladásokban a hidrogén hajtású kocsik aránya eléri majd az öt százalékot. A tömeggyártás irányába jelentős lépést történt a héten azzal, hogy a japán kormány kiadta a Honda és a Toyota hidrogénautójának megfelelőségi tanusítványát. A Honda 2002-ben jött ki az első ilyen autókkal, melyekből jelenleg – tesztelésre és lízing konstrukcióban – 19 van forgalomban egyes japán kormányzati hivataloknál, valamint néhány nagy amerikai vállalatnál.
A Toyotának 16 autója van nyúzópróbán odahaza és Amerikában. A Toyotánál úgy tartják, hogy a jövő útját jelentő autók tömeges elterjedésére a magas költségek miatt 2010-ig nem lehet számítani. Megoldandó ugyanis az energiatárolás problematikája, s ha ez sikerül, akkor az autókkal hosszabb távolságra is biztonsággal el lehet indulni. Mindenesetre a legnagyobb japán autógyártó grandiózus terveket szövöget: el szeretné érni, hogy a jelenlegi egymillió dollárról 2015-re 50 ezer dollárra csökkenjen a hidrogén üzemű gépkocsik ára. A General Motors kutatói pedig azon dolgoznak, hogy magának a motornak az árát 5000 dollárra csökkentsék 2010-re.