Klaus Franz azt mondta, hogy a Renault és az Opel Nyugat-Európában közvetlen riválisai egymásnak, mivel ugyanazokat a piaci szegmenseket és ugyanazokat a vásárlókat célozzák meg. Ráadásul együttes piaci részesedésük (a Nissannal kiegészítve) elérné a 23 százalékot, ami az első helyre röpítené a szövetséget, megelőzve a 19 százalékával jelenleg piacvezető Volkswagent – ha az uniós versenyhatóságok jóváhagynák az együttműködést. Ez azonban egy erős “ha”, s a várhatóan igen szigorú fúziós kontroll során a tevékenység egyes elemeinek leépítésére köteleznék a GM-Renault-Nissan trót, akkor az elsősorban a GM-tulajdonban lévő Opel bizonyos egységeinek felszámolását, illetve a márka gyártásának még inkább Kelet- és Közép-Európába telepítését eredményezhetné.
Végveszélybe kerülhet az Opel
by
(Handelsblatt)
2006. Július 10. 00:00