Felhagy eddigi C4-es árpolitikájával a Citroen Hungária, bár ennek ellenére csak minimális változást tapasztalunk majd az árakban. Pontosabban az árlista másképp néz majd ki, de a kasszánál szinte nem érez változást a vásárló.
A képlet csak első ránézésre bonyolult. A C4-esek bevezetésük óta 1 millió forint kedvezménnyel szerepeltek az árlistán, amely így került kb. annyiba, mint egy hasonló kategóriás autó. Tehát, felfoghatjuk az egészet egy marketing-trükknek is: a horribilis árból bárki egymillió kedvezményt kap, csak hogy vevőt csalogassanak, hiszen ennél nagyobb bónusz nincs a szegmensben.
Aztán A Citroennél belátták, nem biztos, hogy ez a jó megoldás, ugyanis egyre több vevő gondolta úgy: valami nincs rendben ennél az autónál, ha ennyit engednek az árából, csak hogy fogyjon.
És íme a változás: az eddigi egymillió kedvezmény félmillióra apad, a listaár viszont ugyanennyivel emelkedik. Vagyis az ár gyakorlatilag nem változik, de a gyanakvó vevők már nem érzik talán úgy, hogy olyan autót kapnak, amin minden áron túl akar adni a kereskedő.
És hogy egész pontosak legyünk: minimális eltérés lesz azért a mától érvényes árakban, a dízel valamelyest kevesebbe, benzines pedig kicsivel többe kerül, mint július 1-je előtt. Az árpilotika eme részének indoklása pedig úgy szól, a Citroen nagyon-nagyon környezettudatos vállalat, így arra szeretné ösztönözni vásárlóit, hogy a korszerű dízelautókat vegyék, ne pedig az elalvult – igaz megújúlás alatt álló – benzineseket.
Valójában az lehet a probléma, hogy a (drágább) dízeleladások aránya Magyarországon csupán 10-11%, míg ez az arány Nyugat-Európában 70% körül alakul.
Mint megtudtuk, az év végén, jövő év elején Magyarországra érkezik a négyajtós C4 Sedan. Kétféle motrral lesz rendelhető: 1,6-os benzinessel és HDi-vel (110 LE). Az árat egyelőre homály fedi, sokat sejtetően azonban annyit elárultak, nem véletlenül gyártják az autót Argentínában… Hazánkon kívül Európában csak Spanyolországban forgalmazzák a C4 sedan modellt!