A Chrysler vezető menedzsere kijelentette, nem tud garanciát vállalni arra, hogy a társaság fenntartja jelenleg 85 ezer főre rúgó alkalmazotti gárdáját. A piac folyamatai kiszámíthatatlanok. Nem hiszem, hogy valaha is a költségcsökkentési programunk végére érnénk – mondta a vezető. Emlékezetes, hogy az elmúlt években Tom LaSorda meghatározó szerepet játszott a Chrysler több mint 26 ezer alkalmazott elbocsátását eredményező leépítési programjának kidolgozásában és következetes végrehajtásában.

Elemzői vélemények szerint a Chryslerre valóban ráférne egy újabb fogyókúra, annak ellenére, hogy az előző nagy leépítési hullámot követően a cég újra nyereségessé vált. A verseny tovább élesedik ugyanis az észak-amerikai piacon: jelzi ezt, hogy személygépkocsit ma már csak súlyos árengedmények árán lehet eladni. A Chrysler például járműveit ugyanazon a kedvezményes áron kínálja a széles vásárlóközönségnek, mint saját alkalmazottainak. A hitelre vásárlókat pedig akár 3500 dolláros készpénzbónusszal csábítja. Veszélyt jelent a társaság nyereségességére a magas olajár, és – a többi nagy amerikai foglalkoztatóhoz hasonlóan – jelentősen megcsapolják a kasszáját a jelenlegi és az egykori alkalmazottak egészség- és nyugdíjellátására fordított milliárdok is.