A Leon WTCC idén debütál a WTCC-ben és egyben az egyik legfejlettebb versenyautó, melyet a SEAT épített. Az autót annak reményében fejlesztették ki, hogy a FIA által szervezett egyik legfontosabb versenyen diadalmaskodjon a Formula 1 és a Rali Világbajnokság mellett.

A Leon WTCC-t a SEAT Sport fejlesztette ki Martorellben és műszaki tulajdonságainak köszönhetően a spanyol márka már az idei évben esélyes lehet a világbajnoki címre. Ez a legjobb bizonyítéka annak, hogy az utcai verzió verhetetlen alapot ad kiváló versenyautók kifejlesztéséhez.

A második generációs Leon a Salsa koncepció vonalvezetését tükrözi, a sportosan elegáns imázst egy ötajtós kupé sokoldalúságával ötvözi. Az Altea és az Ibiza mellett az új Leon a márka harmadik alappillére. Az Alteát és Toledót követően az új Leon a harmadik szériagyártásra tervezett modell, melyet a SEAT a 2002-ben létrejött Audi márkacsoporton belül fejlesztett ki.

A fényszórók kifejező stílusa, a motorháztető és a jármű elejét uraló hatalmas hűtőrács csábító vonalai tökéletesen illeszkednek az egyéni formájú kerékjáratokhoz. Ezek pedig egyben a Dynamic Line – a dinamikus vonal az új SEAT generáció egyik alapvető formai eleme – kiindulópontját is alkotják, amely az első és a hátsó ajtókon keresztül a hátsó kerék felé ereszkedik. A hátsó ajtókban rejtett kilincsek szintén egyedivé teszik az új Leont. Az új Leon elektromechanikus szervokormánnyal, és elöl belső szellőzésű, míg hátul tömör féktárcsákkal készül majd. Az aktív biztonsági rendszerek kínálatát a blokkolás- (ABS) és a kipörgésgátló (TCS) mellett az elektronikus menetstabilizáló (ESP) egészíti ki. A legújabb generációs ESP-t úgy alakították ki, hogy integrált rendszerei révén a kritikus menethelyzetekben egyaránt javítsa a jármű fékezhetőségét és kormányozhatóságát.

Az új SEAT Leon utasainak passzív védelméről hat alapkivitelű légzsák (két első, két első oldallégzsák és két függönylégzsák) gondoskodik, s opcióként két hátsó oldallégzsák is rendelhető. Minden ülés alapfelszereltségként hárompontos biztonsági övvel készül, míg az első üléseken övfeszítő és erőhatároló, a hátsó külső üléshelyeken pedig biztonságiöv-erőhatároló és Isofix rögzítési pontok állnak rendelkezésre.

Az új Leon méretei növekedtek a kifutó modelléhez képest. 4315 milliméterével 132 milliméterrel lett hosszabb, szélessége pedig 26 milliméterrel 1768 milliméterre nőtt, miközben magassága 1458 milliméter.

Az új Leon piaci bevezetésekor a modellpaletta összesen négyféle – két benzines és két dízel – motorváltozatot kínál majd. A benzines belépőmodell a közvetett befecskendezésű 1.6-os 102 lóerőt (75 kilowattot) produkál, amit a 2.0 FSI erőforrás egészít ki, kirobbanó 150 lóerő (110 kilowatt) teljesítményével. A dízelek iránt érdeklődő vásárlók az 105 lóerő (77 kilowatt) teljesítményű 1.9 TDI és a 140 lóerőt (103 kilowattot) kínáló 2.0 TDI modell közül választhatnak.

Az új SEAT Leon mellett a spanyol márka számos modellje tekinthető meg a Barcelonai Autókiállításon május 7. és 15. között.