Csúcstechnológiát képviselő új benzinmotortípus sorozatgyártását kezdi meg csütörtökön az Audi Hungaria Motor Kft. A Volkswagen konszern legfrissebb fejlesztésű turbófeltöltős, közvetlen befecskendezésű, négyhengeres motorjából az idén 20 ezret szállítanak az A3 sportkivitele számára.
A győri cég június végéig a tavalyi első félévinél 15 százalékkal többet, 94,3 millió eurót fordított gyártásbővítő beruházásokra, amelyből májusban napi 12 ezer darabos kapacitással megkezdődött a négyhengeres dízelmotorokhoz készülő hajtókarok sorozatgyártása, és ugyancsak az idén bővült az Audi Hungariánál gyártott motorok köre két hathengeres (benzines és dízel) erőforrással.
A társaság 1993-as alapítása óta a beruházások összértéke 2004. június végéig elérte a 1,81 milliárd eurót. A vállalat idei 250 millió eurós beruházási tervében szerepel a motorfejlesztő központ kapacitásának megkétszerezése is: tízre növelik a motorjárató fékpadrendszerek számát. Ennek eredményeként a fejlesztőközpont év végére már száz, magasan képzett szakembernek ad munkát. A társaság a június végéig terjedő egy év alatt 287-tel, 5175-re növelte alkalmazottai számát.
Az első fél évben 14 836 jármű hagyta el a szerelőcsarnokot. Február óta kézi váltóval is készül a hathengeres motorral szerelt Audi TT, valamint ettől az évtől gyártja a vállalat a VR6-os motorral készülő TT-t a kínai piacra is. A vállalat nettó árbevétele 2004 első felében elérte a 2,15 milliárd eurót a tavalyi azonos időszakban elért 1,89 milliárddal szemben, ami 14 százalékos növekedésnek felel meg.
Az ingolstadti központú Audi AG tegnap nyilvánosságra hozta, hogy az első fél évben 12,3 milliárd eurós bevételt ért el, 7,7 százalékkal többet a tavalyi első félévinél. Az adózott eredmény 16,3 százalékkal, 336 millió euróra, az üzemi eredmény pedig 586 millió euróra nőtt a tavalyi első félévi 535 millióról. Az Audi 0,6 százalékkal rekordot jelentő 390 ezerre növelte autóértékesítését az első fél évben.