Az elődjénél hosszabb (5160 mm), szélesebb (1900 mm) és magasabb (1495 mm) VI alapmotorja a 3,8 literes Lambda V6, de opcióként a 4,6 literes Tau V8-assal is rendelhető.
A fényűzés csúcsát ígérő, és a Hyundai legfejlettebb technológiáit felvonultató VI modern biztonsági megoldásai sorában többek között találkozhatunk a második generációs menetstabilizáló rendszerrel (VSM2), a sávjelöléseket vizuális érzékelővel figyelő, sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel (LDWS), valamint a megelőző biztonságiöv-rendszerrel, amely az utasok biztonsága érdekében automatikusan feszesre húzza a biztonsági övet, ha közelgő frontális ütközést érzékel.
A VI 2009 februárjától kapható a koreai Hyundai kereskedésekben. A modell csúcsváltozata az év második felében debütál, nyújtott tengelytávval és a Tau V8-as motor 5,0 literes módozatával.
A Hyundai jelenleg nem tervezi a VI észak-amerikai vagy európai forgalmazását.