A Land Rover igazgatója szerint a Freelander nemcsak nemzetközi sikerautó, de új kategóriát is teremtett: a prémium kompakt terepjáróét. Matthew Taylor szerint az újítások tovább erősítették az autó felsőkategóriás jellegét, így az még inkább a sikeresség szimbólumává vált.
A legszembetűnőbb változások a stíluson látszanak: az első lökhárító, a fényszórók és a hűtőrács mind a tavaly megújult Range Rover egyedi “arcát” idézik – különösen az első lámpák, amelyek 70 %-kal nagyobb fényerőt biztosítanak, illetve a lökhárító, amelyet ezentúl a karosszéria színére fényeznek. A hátsó részt sem kímélték a Land Rover tervezőmérnökei: a hátsó lökhárító is az autó színében pompázik majd, a hátsó lámpákat pedig feljebb helyezték, hogy a felcsapódó sár ne takarja el a helyzetjelzőt. A belső tér is teljes megújuláson esett át, aminek eredményeképpen az új Freelander sokkal kényelmesebb és elegánsabb lett, mint elődje, ugyanis nemcsak a műszerek, a váltókar és a kárpitozás újult meg, de az első két ülés is.
Az igazgató szerint nagyon odafigyeltek, hogy az új Freelander belül is igényes legyen. Taylor úr szerint vevőik a jármű belsejében töltik az autóval a legtöbb idejüket, és ott volt is mit javítani. – A prémium kategória vásárlói joggal várnak el luxus körülményeket autóikban, és meggyőződésünk, hogy az új Freelander elnyeri a tetszésüket.
A rendelhető karosszériaváltozatok továbbra is a megszokottak, azaz az ötajtóson kívül választhatunk a 3 ajtós levehető keménytetős és a lehúzható vászontetős között.
A motorválaszték is maradt. A 2001-es Freelanderben bemutatott bivalyerős 2,5 literes benzines V6-os és a díjnyertes, takarékos, kétliteres 4 szelepes turbódízel mellett ott a továbbfejlesztett 1,8 literes, könnyűépítésű, 4 szelepes, benzines, amely az alapváltozatot hajtja. A váltókat, mind az ötsebességes automatát, mind a manuális szerkezeteket továbbfejlesztették a 2004-es változatban.
Európában elérhető lesz a Sport változat is, amely 18 hüvelykes kerekeivel, alacsonyabb és keményebb felfüggesztésével sokkal sportosabb vezetési élményt eredményez aszfalton és könnyebb terepen egyaránt.
Mindazonáltal a 2004-es Freelander továbbra is a kompakt terepjárók királya marad az aszfalton túl. Az állandó négykerékhajtásnak és az olyan elektronikai vezérlésű rendszereknek köszönhetően, mint a lejtmenetvezérlő Hill Descent Control vagy a vontatást segítő Electronic Traction Control, a Freelander számára nem okoz nehézséget, hogy átgázoljo a vízen, megmásszon vagy leereszkedjen csúszós dombokon, miközben a vezető végig biztosan uralkodhat autója fölött.
A Freelander igazgatója szerint a jármű terepen élvezhető előnyei a műúton is érvényesek. A magasabb ülésekről többet láthatnak a bentülők, míg az összkerékhajtás és az elektronikai rendszerek nagyobb biztonságot eredményeznek ha a körülmények zordabbá válnának, például hóesésben. – A Freelander egy prémium terepjáró hagyományos előnyeit nyújtja, miközben a kezelése és használhatósága egy felsőkategóriás személyautóra hasonlít. A legfontosabb azonban, hogy ez is egy vérbeli Land Rover. Mi ugyanis kizárólag terepjárókat készítünk, és ez olyan pluszt jelent, ami megkülönbözteti a Freelandert a főleg személyautókat gyártó márkák hasonló járműveitől, amelyek általában kompromisszumokkal vannak tele.
Az új Land Rover Freelandert az októberi Budapesti Autószalonon csodálhatja meg először a hazai közönség.