80 lóerős 1.4 TDI motorja mindössze 99 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként, jelentős műszaki fejlődést, s fontos lépést képviselve a közeljövőben hatályba lépő, legszigorúbb szén-dioxid kibocsátási szabályok teljesítése irányába.
Az Ibiza „ECOMOTIVE” azonban nemcsak egy mérsékelt emissziójú, környezetkímélő jármű. Az eleve gazdaságos, 80 lóerős 1.4 TDI alapmotoron végzett fejlesztéseknek köszönhetően e modell egyben a SEAT modellkínálatának legtakarékosabb tagja is, átlagfogyasztása mindössze 3,8 liter 100 kilométerenként.
E kiváló értékeket az elektronikus szabályzóegység új szoftvere segítségével sikerült elérni, miközben a kipufogógáz-emisszió csökkentésében a dízel részecskeszűrő (DPF) működik közre. A sebességváltóban minden fokozat áttételét hosszabbra választották.
Javult a jármű légellenállása is, a különböző aerodinamikai fejlesztések eredményeképpen az ECOMOTIVE légellenállási együtthatója az alapmodell 0,315-ös értékéről 0,30-ra csökkent.
A kerekeket 165/70 R 14 méretű, különleges Dunlop SP10A gumiabroncsokkal szerelték fel, amelyek anyaga és gyártástechnológiája alacsonyabb gördülési ellenállást eredményez.
A saját tömeg további jelentős tényező az ECOMOTIVE kedvező adatai tekintetében, amely az 1.084 és 1.106 kilogramm közötti tartományban maradva hatékonyan segíti az alacsony üzemanyag-fogyasztási és kipufogógáz-emissziós értékek megtartását.
Az Ibiza „ECOMOTIVE” e tömegadatokkal is változatlan biztonsági és kényelmi adottságokkal rendelkezik, bármely más Ibiza modellhez hasonlóan. Szériafelszereltségében a blokkolásgátló, a három állítható magasságú hátsó fejtámla, az oldallégzsákok, az első biztonságiöv-előfeszítők, a kikapcsolható utasoldali első légzsák, a távirányítású központi zár és a hátsó elektromos ablakemelők egyaránt szerepelnek.
Extrafelszereléseinek szintén széles kínálata áll rendelkezésre, köztük az elektronikus menetstabilizálóval (ESP), légkondicionálóval, hat-hangszórós CD-rádióval, riasztóberendezéssel, függönylégzsákokkal, sebességszabályozó berendezéssel, fényszórótisztítóval, elektromos külső tükrökkel, önműködő világítással és fűthető első ülésekkel.
S mindezt, ahogy a fentiekben már szó volt róla, a saját tömeg jelentős növekedése nélkül sikerült elérni, miközben e modellváltozat szén-dioxid kibocsátása 99 gramm alatt maradhatott kilométerenként.