A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium még nem kapta meg hivatalosan a pénzügyi tárca kérését a gépkocsiimporttal kapcsolatos szabályozások enyhítéséről. A használtautó-kereskedők nyomására –, a Pénzügyminisztérium kész közbenjárni, hogy a környezetvédelmi szempontok alapján meghozott szigorításokat visszavonják. A Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesülete – tagjaiknál tízezerszámra gyűltek fel az Euro 2-es motorral szerelt, még az idei szigorítások előtt behozott, ám vevőre nem talált járművek – hetek óta arról igyekszik meggyőzni a kormányt és elsősorban a pénzügyi tárcát, hogy a regisztrá- ciós adó feltételei kedvezőbbek legyenek, s az öregebb autók behozatala előtt is újra megnyíljanak a határok.
A keddi egyeztetésen a PM partnerségéről biztosította a kereskedőket, és Beszteri Sára helyettes államtitkár megígérte, hogy levélben kéri a GKM-et a rendelet viszszavonására, valamint a kormány elé terjeszti az új adónemre vonatkozó törvény „felpuhított” változatát. A törvénymódosítással a leghamarabb február közepén foglalkozhat a parlament, amikor megkezdődik a tavaszi ülésszak.
Információink szerint a gazdasági tárca hajlandó visszavonni az Euro 2-es autók behozatalára vonatkozó tilalmat, de csak akkor, ha erre határozott kormányzati szándék irányul. A szakértők állítják, a pénzügyi és a környezetvédelmi tárca egyetértésével még 2002 decemberében született ez a rendelet, a kereskedőket tehát nem érhette meglepetésként a szigorítás, kellő idejük volt a felkészülésre. Tény azonban az is, hamarosan – február végén, március elején – napvilágot lát az új, az uniós csatlakozás utáni időszakra vonatkozó szabályozás.
Május 1-jétől az unióból származó gépkocsik forgalomba helyezésének legfontosabb feltétele az lesz, hogy a behozni kívánt autó megkapta az unióban egységes típusjóváhagyást, és rendelkezzen a honos országban érvényes forgalmi engedéllyel. Ezzel a megszorítással kívánják kizárni, hogy forgalomból kivont roncsokat hozzanak be az országba. Az egységes típusjóváhagyást gyakorlatilag minden 1996 januárja óta készült kocsi megkapja. Az unión kívüli országokból származó használt autókat úgy bírálják el, mint az új kocsikat: csak azok hozhatók be, amelyek megfelelnek az aktuális környezetvédelmi – jelenleg az Euro 2-es – követelményeknek.