Az idén a szokásos kettő helyett három hétre áll le az esztergomi Suzuki-gyár, s ez alatt az idő alatt kötik össze a régi és az új gyártószalagot. Így a gyár augusztus 23-i újraindulásakor a termelési kapacitás már 180 ezer autó/év lesz – mondta Tihanyi Tamás, a Magyar Suzuki PR-vezetője, kiemelve: a megkétszerezett gyártósoron novemberben kezdik meg az új sportos kisautó próbagyártását. A kocsit elsőként a szeptember 25-én nyíló Párizsi Autószalonon láthatja meg a nagyközönség. A termékpaletta-bővítés együtt jár az alkalmazotti létszám növelésével: az év eleji kétezerrel szemben év végén már 2400 fővel dolgozik a gyár.
A szentgotthárdi Opel Magyarország Autóipari Kft.-nél is gyártósor-telepítés miatt áll a termelés három hétig az Allison-sebességváltó gyáregységben. Július ötödike óta – a tervek szerint három hét alatt – megkétszerezik a gyártósor hosszát, alkalmassá téve a nagy teherbírású haszonjármű váltóinak gyártására is. A sorozatgyártás a jövő év tavaszán indul.
Az Opel személyautók számára készülő CVT fokozatmentes automata sebességváltók termelése hétfő óta szintén három hétig szünetel, és a motor- és hengerfejgyárban is áll már a megmunkálósorok némelyike komolyabb géptelepítések és átépítések miatt. A munkák időtartama 4-6 hét. Ezeken a sorokon tartalék-alkatrészek gyártásával készültek fel a leállásra, hiszen a motorszerelő sor július 13-án kezdte meg a háromhetes szünetet. Augusztus 8-ig, a 778 fős gyár teljes újraindulásáig körülbelül hatszázan mennek szabadságra.
A győri Audi Hungaria Motor Kft. különböző gyáregységei eltérő időpontban állnak le, illetve csökkentik a termelést – tájékoztatott Lőre Péter kommunikációs igazgató. Így például hétfő óta három hétig a szokásos három helyett két műszakban dolgoznak a négyhengeres benzinmotorokat előállító gyárban, a négyhengeres dízelmotorokat kibocsátó üzem pedig öt héten keresztül kettőre csökkenti a műszakok számát. Július végén egy hétre áll le a három műszakban termelő V8-as motorszerelde, augusztus 9-től két hétre szabadságra mennek a járműgyárból is, ahol az Audi TT sportkocsikat gyártják a világpiacra. A 5170 fős győri cég 26 autógyárat lát el motorokkal, és azok nyári leállásához, illetve csökkentett termeléséhez illeszkedik az itteni munka.