A SEAT megújulása az extrovertált sportosságot, a formabontó design-t és a minőségi műszaki tartalmat helyezi az előtérbe. A márka extrovertált sportossága a SEAT-ok kiemelkedően jó vezethetőségében és a vállaltan kihívó, rámenős kommunikációban is megmutatkozik. A különleges design-ra kézzelfogható bizonyíték az Altea és az új Toledo.
Az adott kategóriából kimagasló műszaki tartalmat hangsúlyozza például a három betűs rövidítések használata (DSR kormányzás, TCS, ESP, MSR). Ugyanez a fejlettség jelenik meg a gyártástechnológiában (például lézerhegesztés) és a SEAT-ok vitathatatlanul magas műszaki színvonalában, kezdve a kettős kuplungos DSG váltótól, az igényes kerékfelfüggesztéseken és az MP3 lejátszáson át, a Bluetooth adatátvitelig.
A jövő SEAT újdonságinak kifejlesztésénél meghatározó az a felismerés, hogy az autókategóriák változni fognak az elkövetkező években. A SEAT stratégái azt jósolják, hogy az autóvásárlók a jövőben egyre kevésbé keresik a hagyományos szedán karosszériát. A lépcsős hátú forma a felsőbb szegmensekbe szorul vissza, például az Audi A6 vagy A8 kategóriájában lesz népszerű, illetve a fejlődő országok piacán marad közkedvelt.
A SEAT időben reagál a hagyományos limuzinok visszaszorulására, amire az új Toledo eklatáns példa. Az ügyfelek dinamikus, jó minőségű, tágas és kényelmes, nagy csomagterű autókat keresnek. Ennek a magas belső terű karosszéria felel meg leginkább, de ettől még sem az Altea, sem pedig a Toledo nem vált egyterűvé. A SEAT az Alteával és a Toledóval olyan autókat dob piacra, amelyek túllépnek a kategória határokon és elébe mennek a piaci átrendeződésnek. A megújulást bizonyító új generáció az Audi-márkacsoport részeként kifejlesztett Alteával debütált.
Az Altea érzelemgazdag autó, sportos, dinamikus és praktikus. A magyar piacon az Altea fogadtatása alapján sikeresen indul a korszakváltás: az újdonság igen magas számban szerez ügyfeleket a SEAT-nak más márkáktól, a modellmixben pedig rendkívül előkelő, 50 százalék körüli a 2.0 PD TDI Stylance csúcsmodellek aránya. Az új Toledónál látható merész váltást többek között az tette lehetővé, hogy a világ jelentős autógyártói között a SEAT vásárlók átlagéletkora a legalacsonyabb, csupán 38 év.
A SEAT ügyfelek ebből fakadóan fogékonyabbak az újra. Különleges formájú és célszerű autók, egyedülálló kisugárzással, ami markánsan megkülönbözteti őket akár a Volkswagen konszern többi autójától, akár más gyárak kínálatától: ezen az úton haladnak a SEAT modellek a jövőben. A SEAT átalakulásával az is cél, hogy az adott kategória legsportosabb autóját a SEAT gyártsa. A jövőben még az eddigieknél is ütősebb Cupra modellekre számíthatunk.