Az új 1,4 literes, 16 szelepes benzinmotor teljesítménye 63 kW/85 LE-t, és ezzel együtt arany középutat kínál a teljesítmény és a fogyasztás között. A motor csúcsnyomatéka 130 Nm, amely 3600 és 3800 percenkénti fordulatszám között áll rendelkezésre. Az ötfokozatú manuális váltóval szerelt négyhengeres motor 11,9 másodperc alatt gyorsul 0–ról 100 km/h tempóra, végsebessége pedig 180 km/h. Az átlagfogyasztása mindezek ellenére csupán 6,5 liter 100 kilométerenként.
Az Ibiza új belépőmodellje a már 70 lóerős 1,2 literes benzinmotor. A motor mindhárom hengeréhez négy szelep társul, amelynek következtében az rendkívül keveset fogyaszt, mindössze 6 literrel megelégszik 100 kilométerenként. Az 1,2 literes belépőmotorral az új Ibiza 14,2 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h sebességet, végsebessége pedig 170 km/h.
A kibővített Ibiza modellpaletta így a motorválaszték tekintetében is széles kínálattal rendelkezik: a benzines motorok terén az 1,2 literes, 70 lóerős motor a belépő, míg a csúcs az Ibiza Cuprában dolgozó 132 kW/180 LE teljesítményű 1.8 20VT. A dízelmotoroknál az 1.4 TDI (51 kW/70 LE) modelltől a 160 lóerős (118 kW) 1.9 TDI Ibiza Cupráig tart a választék.