Még 2007-ben kezdte meg a Hödlmayr nehéz-tehergépjárművekre vonatkozó tárgyalásait, amelyek célja az volt, hogy a cégcsoport magyar, belga, osztrák, cseh, szlovén, szlovák és román leányvállalatának szállítókapacitását megnöveljék. A speciális igények alapján összeállított konstrukciók közül a Scania bizonyult a legjobbnak. A járművekkel szemben támasztott legfontosabb követelmények a kiváló minőség, megbízhatóság, a stabil szervizháttér és természetesen a kedvező ár voltak.
A megbízhatóság elengedhetetlen a Hödlmayr esetében, hiszen a járművek egy része gyakorlatilag folyamatosan bevetésen van. Feladataik közé tartozik az esztergomi és győri autógyárakból történő elszállítások támogatása, amely autók többsége Nyugat-Európában fogja megtalálni gazdáját.
Mivel a járműveknek esetenként több ezer kilométert kell megtenniük egyben, például amikor a román Pitesti autógyárból az Atlanti-óceán partján fekvő Le Havre kikötőjébe szállítanak autókat, nagyon fontos szempont volt a sofőrök kényelme is – hiszen egy fáradt pilóta sokkal hajlamosabb a hibázásra. Az ő kényelmüket szolgálja az ergonómikus szempontok maximális figyelembevételével kialakított fülke, amely kategóriájának legnagyobb ágyával rendelkezik.
A kamionok munkájának megszervezésében hatalmas segítség a Scania szabványos flottamenedzsment rendszere, az FMS, amely tökéletesen képes együttműködni a Hödlmayr által fejlesztett járműkövető rendszerrel, a VTS-sel. Ennek segítségével mindig látható, hogy hol jár az adott jármű, mi a helyzet a szállítmányával, sőt új megbízások is adhatók neki a rendszeren keresztül.