Jaross Tamás, a 13 tagú Metro-hálózat vezérigazgatója elmondta, hogy a 15–25 ezer kilométert futott, összesen nyolcvan Renault Mégane és Laguna a lízingszerződés futamidejének lejárta után került vissza a flottamegrendelőktől a Renault Budapest Kft-hez, amely az autókat a Metro segítségével értékesíti. Az MHH meghirdette az autókat az akciós katalógusában, bemutatásukhoz helyet biztosít az áruházak parkolójában, az áruházban pedig irodát a Renault ügyintézőjének az adásvételhez. Ha a romániai Metro-hálózatnál tavaly bevezetett kezdeményezés nálunk is beválik, az akciót később várhatóan kibővítjük – fűzte hozzá Jaross Tamás.
A vezérigazgató nem tagadta, hogy az autóértékesítést forgalomnövelő céllal indítja a cég. Az Országos Kereskedelmi Szövetség elnökségének megállapításait idézve elmondta: az elmúlt hónapokban az egész szakmában csökkent a növekedés üteme, sőt egyes területeken lemaradás tapasztalható az elmúlt év azonos időszakához képest. Ez a bérkiáramlás csökkenése, a vásárlóerő gyengülése miatt következett be, valamint azért, mert napjainkra megváltoztak a vásárlási szokások. Korábban olyan nagy volt a hitelre történt vásárlások száma, hogy most a lakosság komoly szegmensének a részletek törlesztése is korlátozza költési lehetőségeit – állapította meg az OKSZ elnöksége.