A Pirelli naptár 35. kiadásával (egyben az első, amelyet Ázsiában készítettek) az olasz vállalat kivételes névjegyet tesz le a távol-keleti ország asztalára.
A 2008-as naptár teljes egészében sanghaji helyszíneken készült. A régi francia koncessziós terület mesebeli utcái, az egykori brit legátus színpompás parkjai, a tiltott város titokzatos, érzéki világa, a Nanjing út forgataga, és a jellegzetes teaházak szolgáltak azon felvételek hátteréül, amelyek reményeink szerint megszépítik az elkövetkező hónapokat.
A huszonhárom portré (minden hónapra kettő, kivéve augusztust) az ősi Kína pompáját idézi fel ragyogásával és a női szépség keleti mítoszát (tökéletesség, tisztaság és báj) éltető színeivel.
„Sokszor úgy vélem, hogy a nyugati emberek a sablonos kínai típust kedvelik: hosszú haj, metszett szemek. Szerintem azonban ez mára mind megváltozott. Nagyon sok kecses kínai nővel találkozni; szerintem olyan belső bájjal rendelkezünk, amellyel ritkábban találkozhatunk nyugaton” – hangsúlyozza Maggie Cheung, a híres kínai színésznő.
Patrick Demarchelier, a portréfényképezés világhírű nagymestere immár másodszor vette szárnyai alá az ünnepelt almanachot (első Pirelli naptárát 2005-ben fotózta, a brazíliai Rio de Janeiro-ban). „A szereplőválogatáson a kelet és a nyugat lenyűgöző elegyével találkoztam, az arcok egy különleges keverékével” – mondta.
Az áprilisi fotózás tíz napon át tartott. A tizenegy model és színésznő keményen dolgozott, a több mint negyven fős stáb irányítása alatt.
Az idei naptár főszereplői napjaink legújabb sztárjai: Agyness Deane és Lily Donaldson (UK), Doutzen Kroes (Hollandia), Catherine McNeil és Gemma Ward (Ausztrália), Sasha Pivovarova (Oroszország), Coco Rocha (Írország), és Caroline Trentini (Brazília). A naptár lapjain olyan kínai szépségekkel is találkozhatunk, mint Mo Wan Dan, Du Juan, és mindenek előtt Maggie Cheung, az ünnepelt filmszínész, aki olyan filmekkel szerzett nemzetközi hírnevet, mint a Rendőrsztori (1985), a Rendőrsztori 3. (1992), a Színésznő (1992), Az utolsó éjszaka Hong Kongban (1997), a Szerelemre hangolva (2000) vagy a Hős (2003).
A naptár, amely mindig is az innovációnak, az értékek tiszteletének, és a hagyományoknak a művészi szintézise volt, egyben a Pirelli azon képességét is kifejezi, hogy különböző kultúrákhoz alkalmazkodjon, azokkal eggyé váljon, ugyanakkor megerősítse mindazon értékeket és csillogást, ami az olasz életmód különleges sajátossága.