A 2,61 méteres tengelytávolsággal rendelkező Peugeot szinte minden dimenziójában túlmutat elődjén, legyen szó hosszúságról (+74mm), szélességről (+85mm), vagy épp az első- hátsó nyomtávról (+30 és +16 mm). A 430 literes poggyásztér a hátsó ülések ledöntése után majd’ 1400 literesre bővíthető. A csomagtér legérdekesebb részlete az utastérből is nyitható kalaptartó rekesz, melynek 9 literes „fiókjába” akár teniszütőket is el tudunk helyezni. Az utastérben számos további praktikus megoldással találkozhatunk, ilyen például a hűtött kesztyűtartó, melynek bal oldalán alakították ki a mobil zenehordozók csatlakozóját és az illatszóró patron házát is. A 307-eshez képest tágabb tartományokban állítható a sofőr vezetőülése, míg az utasok a jobb hangszigetelésnek örülhetnek, melyet vastagabb gumibetétek és ragasztott oldalablakok alkalmazásával értek el. Az extralistán olyan tételek is szerepelnek, mint a xenon-kanyarfényszóró, a vezetőoldali térdlégzsák és a sávtartó asszisztens.
A motorpaletta három-három benzines- (1.4 és 1.6 VTi,1.6 THP: 95-120-150 LE) és dízelegységből áll (1.6 és 2.0 HDi: 90-110-136 LE), míg a sebességváltó-kínálat öttagú. A benzinesekhez ötfokozatú manuális váltó jár alapáron, de rendelhetünk hozzá négyfokozatú automatikus egységet is. A 110 lóerős dízelhez vásárolható hatfokozatú robotváltó, a 136 lóerőshöz pedig ugyanilyen fokozatszámmal létezik manuális és automata változat is. A három és az ötajtós 308-asok hazai forgalmazása október végén indul, míg a kombi és a kabrió bemutatkozása 2008-ban lesz. Pontos árinformációink nincsenek, de becslésünk szerint 3,5 millió forint környékén valószínű a háromajtós 308-as bevezető ára.