Addig is feszített az esztergomi gyár programja, hiszen javában folyik a 250 új hegesztőrobot szerelése – tájékoztatta lapunkat Tihanyi Tamás, a Magyar Suzuki Rt. PR-vezetője. Az új modell várhatóan februártól lesz kapható Magyarországon, exportja pedig legkorábban márciusban kezdődhet meg.
Az idén a szokásos kettő helyett három hétre állt le a Magyar Suzuki, ami alatt összekötötték a régi és az új csarnokba telepített új gyártószalagot. A gyár augusztus 23-i újraindulása óta a termelési kapacitás már évi 160 ezer autóra emelkedett, bár jövőre inkább 130 ezer kocsi legyártása valószínű az idei 90 ezer után.
Miután még nincs elfogadott 2005-ös termelési terv, egyelőre azt sem tudni, hogy a Wagon R+, az Ignis és az új Swift milyen arányban részesül a termelésből. A harmadik modell gyártásba állítása, a kínálatbővítés kapcsán a létszám az év eleji kétezerről az év végére 2400 főre nő.
A jövő év végén a Fiattal közösen fejlesztett négykerék-meghajtású kisautót is gyártani kezdik Esztergomban. Amint azt Tihanyi Tamás kiemelte, a Swift utódja iránt élénk a külföldi érdeklődés. A nyugat-európai importőrök már látták a prototípust, és véleményük igen elismerő volt.
A Magyar Suzuki július végéig mintegy 22 ezer Wagon R+ autót és másfélszer ennyi Ignist gyártott. A hazai piacon az 1,3 literes Ignis GLX változata a legkelendőbb, de Nyugatra azonos arányban szállítják ezt a modellt és a Fiat/GM által gyártott 1,25 literes dízelmotorral ellátott kivitelt.