A kikötővárosban annyi eladatlan autó halmozódott fel, hogy többet már átszállítottak a Baltimore-Washington International Marshall Airportra, hogy ott tárolják. “Autópiaci buborék alakult ki, a válság előtt mesterségesen magas volt az eladások száma” – kommentálta a Washington Postnak a helyzetet Steven Rattner, az amerikai pénzügyminisztérium illetékese.
A 2000-es évek elején évente több mint 16 millió autó kelt el az Egyesült Államokban, ebben az évben várhatóan kevesebb, mint 10 millió darab talál gazdára. Az autógyártók tegnap jelentették márciusi eladásaikat, a márkánkénti csökkenés 36-44,5 százalék között mozog.
A J.D. Power and Associates elemzője szintén úgy gondolja: a válság előtti időszakban az amerikai fogyasztók olyan költségeket vállaltak, amelyeket nem engedhettek volna meg maguknak. “Olyan, mintha minden sarokra telepítenénk egy Burger Kinget” – illusztrálta a túltermelést Alan Pisarski logisztikai szakértő, aki szerint az autók és a munkások között tökéletes a korreláció: ha az autótulajdonosok száma nem nő, a munkavállalóké sem. Vagyis, eltúlozva: ott vannak az autók, ahol az alkalmazottak. Az AAA Autó illetékese szerint a buborék szétpattanása után kiderült: az autó, amiben a vásárlók ülnek, kevesebbet ér, mint a hitel, amelyet felvettek rá.