Ez 300 fős leépítéssel járna a cég központjában, a Stuttgart melletti Böblingenben lévő üzemben – írja a Financial Times. Úgy tudni, a közelmúltban a Goldman Sachs felhagyott azzal, hogy vevőt találjon a kisautómárkára. A reorganizációs tervben szerepel egyebek között, hogy megszüntetik a nem kelendő négyajtós ForFour modell készítését is azt követően, hogy tavaly ősszel leállt a Roadster és a Roadster Coupé gyártása.
Elemzők szerint az, hogy a tervet gyorsan, még a konszern felügyelőbizottságának jóváhagyása előtt bejelentették, azt jelzi, hogy a vezetőség nem ért egyet a márka problémáinak megoldásában. Ráadásul a terveket egyeztetni kell a Mitsubishivel is, amelynek hollandiai gyárában készül az említett ForFour modell. Mindenesetre a döntés garantálná az eredeti, kétüléses Smart jövőjét. A modell 1998-as piacra lépése óta a márka folyamatosan veszteséges volt, ami az elmúlt két évben 600-600 millió euróra rúgott.
Az utóbbi hónapban a DC beleegyezett, hogy a Roadster licencét eladják a brit Project Kimber konzorciumnak, az elmúlt hét végén pedig kijelentették: a Smart 2007-től nyereséges lehet. Korábban még a nullszaldó elérése volt a terv.