Az 1976-ban bemutatott eredeti Golf GTI 235 km/h végsebességre képes utódja sportos belső- és külső kiképzést, dinamikus motorteljesítményt valamint kompromisszumok nélküli vezetési élményt nyújt.
Az autóba szerelt 2.0 literes T-FSI motor teljesítménye 200 lóerő, 280 Nm-es nyomatékát az 1.800 és 5.000 1/min fordulat közötti tartományban adja le. A közvetlen befecskendezésű motor ideálisan használja ki a töltőlevegő-hűtéses turbótöltő előnyeit. A négyhengeres motorhoz szériatartozék a 6-fokozatú váltó. A 8,0 literes vegyes fogyasztású motor 7,2 másodperc alatt gyorsítja a Volkswagen Golf GTI-t 100 km/óra sebességre.
Az opcióként rendelhető dupla tengelykapcsolós (DSG) váltónál ez az érték még kedvezőbb: mindössze 6,9 másodperc. A sportos külső megjelenésről a vörös keretbe foglalt fekete hűtőrács, spoilerek, krómozott dupla kipufogócső, 17 collos könnyűfém keréktárcsák, 225/45 R17 abroncsok, speciális kiképzésű lökhárító és sötétített fényszóróház gondoskodik.
A belső kiképzésnél kiemelendő a stabil oldaltartást biztosító, gerinctámasszal ellátott sportülés, a háromküllős, bőrborítású kormánykerék, az alumínium dekorelemek és a sötét tetőkárpit. Az alapfelszereltség igen bőséges, hiszen multifunkciós kijelző, Alu-Dekor/bőr váltógomb, bőr kézifékkar-borítás, “RCD 300 Plus” rádió 10 hangszóróval, első elektromos ablakemelők (5 ajtós modelleknél elöl/hátul), fűthető, elektromosan állítható külső tükrök, ködfényszórók, rádió-távirányítású központi zár, automatikus abroncsnyomás-mérő is helyet kap az autóban, hogy csak a legfontosabbakat említsük.
A 15 milliméterrel leültetett sportfutómű mellett 6 légzsák (vezető- és kikapcsolható utasoldali légzsák, oldallégzsák elöl, függönylégzsák), 16 collos féktárcsák, ESP (elektronikus stabilitásvezérlés – benne: ABS + EDS + ASR + fékasszisztens), sebességfüggő szervókormány és ütközéskor aktív fejtámlák gondoskodnak a vezetés élményéről és a biztonságról.
Az 1976-ban bemutatott, 110 lóerős Golf GTI-ből eredetileg csak egy limitált darabszámú, 5000 darabos szériát akartak legyártani, de a 182 km/óra végsebességű modell végül hihetetlen karriert futott be: gyártásának leállításáig 1,5 millió darabot adtak el belőle világszerte, egy felmérés szerint pedig a nyugat-európai ügyfelek 93,2 százalék ismeri a 30 évvel ezelőtt bemutatott Volkswagen Golf GTI-t.
Az új Volkswagen Golf GTI előreláthatólag 2004 végén érkezik meg hazánkba, de már most is vesznek föl rendelést az autóra. A Volkswagen Golf GTI-hez – a 30 éves Golf jubileum alkalmából – az automatikus hőfokszabályzású mechanikus klímaberendezés is az alapfelszereltség része.
A modell induló ára 6.827.000 Ft, míg a DSG váltóval szerelt változat 7.250.000 Ft-tól elérhető.