A Renault fejlett biztonsági rendszereivel készülő Modus a legújabb példája a francia vállalat „Biztonságot mindenkinek” elnevezésű programjának. A Renault az egyetlen autógyártó, amelynek hét autója is megkapta a rangos, ötcsillagos Euro NCAP értékelést, megerősítve ezzel vezető szerepét az utasbiztonság élharcosai között. Ezen felül a Modus a családcentrikus tervezést igazolva 4 csillagos értékelést érdemelt ki a gyermekbiztonság terén, ami a legjobb eredmény a kategóriában.
Modern és eredeti külső : vidám elsőrész, áramvonalas profil
„A Modus eredménye különösen örömteli, hiszen egy kisautóban sokkal nehezebb feladat az utasok testi épségének megóvása. Az Euro NCAP értékelése hab a tortán a Renault számára a passzív biztonság terén végzett kitartó munkájáért cserébe, amelynek üzenete: biztonságot mindenkinek! Célunk a maximális biztonság megteremtése az első és a hátsó üléseken egyaránt, mind a kis, mind a nagykategóriában” – mondja Jacques Faure, a Renault passzív biztonságért felelős vezetője.
Az Euro NCAP szakértői külön kiemelték a Modus utasvédelmének magas fejlettségi szintjét. A próbabábukon elvégzett vizsgálatok szerint az azokon talált csekély sérülések bizonyítják, hogy a kétfázisú első légzsákok és a kettős öv-előfeszítők tökéletesen végzik a munkájukat. A karosszéria a valóságban is a tervezett irányban deformálódott, elnyelve ezzel az ütközés energiáját, és megakadályozva a motor bármely részének az utastérbe hatolását.
Kis autó, nagy biztonság
A Modus passzív biztonságát különösen szigorú előírások szerint tervezték. Utasvédelmi rendszereit a karosszéria gyűrődő zónáival szoros összhangban alakították ki, hogy optimális védelmet biztosítsanak minden utas számára az összes ütközési típus esetén. A harmadik generációs Renault Utasvédelmi Rendszer (SRP3) hat légzsákot tartalmaz: két darab kétfázisút, az első ülésekbe épített, szabályozottan felfújódó első légzsákot és két függönylégzsákot, amely az első és hátsó utasok fejét védi. Frontális ütközés esetén az ülésbe épített szenzor segít az utas pozíciójának meghatározásában, így az SRP3 ehhez igazítja a légzsák nyitási sebességét. Az első biztonsági övek fokozott védelmet nyújtanak a kettős előfeszítésnek és a 4kN-os erőhatárolónak köszönhetően, csökkentve a felső testet érő erőhatásokat.
Abban az esetben, ha a vezető elfelejtené bekötni a biztonsági övet, a műszerfalon felvillanó ikon mellett külön hangjelzés figyelmezteti erre.
A hátsó öv-előfeszítős biztonsági övek – rövid, függőlegesen elhelyezett csatolási pontokkal –, és az alácsúszást hatékonyan megakadályozó üléskialakítás kategóriájában egyedülállóvá teszik a Modust.
Gyermekvédelem
A Modus természetesen Isofix rögzítési rendszert is kínál, mind a hátul, mind az elöl elhelyezett gyermekülések számára. Ez a rendszer, és a Renault tökéletes védelmet nyújtó, a kategóriában egyedülálló gyermekülései maximális biztonságot jelentenek a legkisebbek számára is. A Renault fáradságos munkája a gyermekbiztonság terén is megmutatkozik, hiszen a Modus négycsillagos eredményt ért el az Euro NCAP gyermekbiztonsági vizsgálatán, amellyel a legjobbnak bizonyult a kategóriában.
Megerősített utascella
Nagyszilárdságú acélból (VHSS) készült karosszériaelemeinek köszönhetően a Modus rendkívül ellenálló az ütközésekkel szemben. Nemcsak elnyeli az ütközési energiát, de mintegy túlélőcellaként védi az utasteret, és megakadályozza bármely alkatrész utastérbe hatolását.
A Modus szerkezeti felépítése frontális ütközéskor egyszerre több irányba vezeti el az ütközési energiát, hatékonyan csökkentve ezzel a sérülésveszélyt. Az oldalmerevítések, a segédalváz energiaelnyelő kialakítása, és az övvonalban végighúzódó erősítések kiveszik a részüket az erők egyenletes elvezetéséből. Ütközéskor a motor és alkatrészei (váltó, akkumulátor, segédberendezések, stb.) úgy mozdulnak el, hogy egyetlen tömböt alkossanak, így a karosszéria az előre tervezett módon gyűrődhet. A kormányoszlop magnézium szerkezete szintén tervezetten deformálódik, a kormánykerék pedig előre mozdul el ütközéskor, nagyobb szabad teret hagyva a fej és mellkas sérülések elkerülése érdekében. A lábszár és medence sérülések csökkentése érdekében a fékpedál beesik, míg a lábtámasz párnázása védi a bokát és a sípcsontot. A Modus különleges, Triptic ülésrendszere mind a négy pozíciójában tökéletesen rögzített, még nagy erőhatások esetén sem képes az elmozdulásra.
Oldalütközéskor a Modus rendkívül merev, programozott deformációjú B-oszlopa optimális védelmet nyújt a benne ülők számára. A padlólemez energiaelnyelő feladatát kiegészítve az ajtóborítások külön párnázást kaptak, amely a medence és a hasfal biztonságát szolgálja, míg az oldallégzsákok elsősorban a mellkast óvják a sérüléstől. Amennyiben az ütközés lámpaoszloppal vagy fával történik, a függönylégzsák is működésbe lép az első és hátsó utasok fejének védelmében.
Ráfutásos baleset esetén a fenéklemez kialakítása és a pótkerék rögzítési megoldása megakadályozza a pótkerék elmozdulását. Nagy elmozdulással járó ütközéskor azonban a pótkerék is összeroppan, többlet-ütközési energiát emésztve fel ezáltal.