A Jaguar új 2+2 üléses Gran Turismója alumínium vázszerkezetre épül, ami az elődnél 31%-kal merevebb és 65 kg-mal könnyebb karosszériát eredményezett. Az első XK-nál termetesebb új kupé 4791 mm hosszú, 2070 mm széles, 1322 mm magas, tengelytávja pedig 162 mm-rel hosszabb, 2752 mm. Kezdetben a jól ismert 4,2 literes, 298 lóerős V8-assal kerül forgalomba, mely a hatfokozatú automatán keresztül 6,2 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órás sebességre az autót. A száguldásnak elektronikus felügyelet szab határt 250 km/óránál. A maximálisan 411 Nm-es nyomaték 80%-a 2000 és 6000-es fordulatszám között elérhető, az automata váltót pedig szekvenciális programmal is kiegészítették. A későbbiekben készül az autóból egy 258 lovas 3,5 literes V8-assal felszerelt alapváltozat, valamint egy 400 lóerő körül teljesítő, kompresszoros feltöltésű “R” csúcsmodell is. A főként Amerikában népszerű túrakupé belterében bőrkárpitok, fa- és alumíniumbetétek teremtenek elegáns hangulatot, az utasokra egy sor biztonsági elektronika vigyáz. Többek között négycsatornás blokkolásgátló, kipörgésgátló, menetstabilizáló program, fékasszisztens és elektromos fékerőelosztó segít az 1595 kg tömegű sportautó úton tartásában. Németországot követően januárban Detroitban is bemutatják az új kupét, melyből már készül a kabrió változat is. Az autó forgalmazása jövő tavasszal kezdődik
Misszionárius – Jaguar XK
by
Autó Motor
2005. Szeptember 12. 00:00