Technikailag többek között a módosított áttételű Getrag sebességváltó jelent változást, ennek köszönhetően a 90 lóerős alapmodell 0-ról 100 km/órára gyorsulása 12,8-ről 11,9 másodpercre javult, a rugalmassági értékek pedig még ennél is kedvezőbbé váltak. A 115 lóerős Cooper verzió motorjába is belenyúltak a fejlesztők, igaz, a 149 newtonméteres forgatónyomatékot mindössze eggyel növelték, ennek köszönhetően azonban a 0-100 km/órás gyári gyorsulási érték 9,2-ről 9,1 másodpercre javult. A ráncfelvarrás nyertese az S modell, ennek 163 lóerős kompresszoros erőműve immár maximálisan 170 lóerőt, illetve 220 Nm csúcsnyomatékot képes leadni. Az erőkúra hatására 7,4-ről 7,2 másodpercre csökkent a százas sprint időigénye, a legnagyobb sebesség 5 km/órával, 222 km/órára nőtt.
A MINI Cooper S hamarosan kapható lesz vászontetővel is, természetesen már az új motorral. A márka egyik legexkluzívabb gyártmánya 7,4 másodperc alatt futja a 0-100 km/órás sprintet, végsebessége 215 km/óra. A teljes nevén MINI Cooper S Convertible tetőszerkezetét szériában villanymotor mozgatja, a parkolóradar és a 16 colos “X lite” könnyűfémkerekek szintén a szériafelszereltség részét képezik, s a fényezése a sima Cooper kabrióhoz hasonlóan egyedi színkeverékből áll. A megújult MINI família május 25-én mutatkozik be hivatalosan a The Sunday Times Motorshow keretében, a szalonokba júliusban érkeznek az első példányok, kivéve a méregerős nyitott tetejű MINI-t, amelyre a gyártó csak a nyár végére vállal kiszállítási határidőt.