Piacrakerülése óta több mint 1,26 millió darabot értékesített a Mercedes a C-sorozatból. A ráncfelvarrásra éppen a bemutatkozás és az új modell bevezetésének (2007) félidejében került sor.
Megváltozott az autó orra, markánsabbak lettek a légbeömlők a lökhárítón, újdonság a három lamellás hűtőmaszk és a fényszórók is újak. Mostantól szériafelszereltség lesz az új technológiával végzett, nano-részecskéket tartalmazó fényezés, ami erősebben csillog, és jobban ellenáll a karcolásoknak.
Megváltozott némileg az autó beltere is, újak az ülések, a műszerek megvilágítása, és újdonság lesz a háromküllős sportkormány a Sportcoupéban.
A ráncfelvarrott C-sorozatnál megnőtt a nyomtáv, ezentúl 205/55 R16-os lesz a legkisebb gumiméret. Változott az autó kormányzása is, ami nem kis részben a megerősített hátsó merevítőknek köszönhető. Hatsebességes váltó kerül az autókba, a nagyobb teljesítményű modelleknél sportosabb fokozatkiosztással.
Újdonság a motortérben a négyhengeres kompresszoros 2,3 literes benzines, ami 192 LE csúcsteljesítményre képes. További meglepetés a C55 AMG-be kerülő 367 lóerős V8-as. A dízelkínálatban részecskeszűrőt kap a 200- és 220 CDI, utóbbi teljesítménye 143 lóerőről 150-re nőtt, miközben teljesíti az EURO-4-es szabványt.
A megújult C-osztály áprilisban lesz először megtalálható a német autószalonokban 28 és 62 ezer euró közötti áron.