Bemutatók, menetpróbák, tesztek
Premier
E havi bemutatóink a SZÉPSÉG, mint gyűjtőfogalom jegyében születtek. Vajon milyen egyéb gondolat mentén kerülhetne egy lapra egy kozmetikai termékcsalád, két csodálatos időmérő szerkezet és a BMW legújabb remeke?
Ferrari 599 GTB Fiorano
“Lehetetlen nincs, csak tehetetlen, de az nem nálunk dolgozik” – mondogatta magában Luca di Montezemolo, amikor a Ferrari stábjának feladatként szabta egy képességeiben az F40-t is lepipáló, ugyanakkor a luxusigényeknek is megfelelő modell megalkotását. Nos, nem tévedett. Ezúttal sem…
Porsche 911 Turbo
Ötről a hatra jutottak Zuffenhausenban, amikor a minap bemutatták a 911 Turbo hatodik nemzedékét. A Porsche modellek non plus ultrájának számító modell ára hazánkban cirka 41 millió forinttól indul, s noha csak ősszel kezdik majd szállítani, máris hat honfitársunk rendelte meg. Arról nem hallottunk, vajon kértek-e autójukba opciós kerámiafékeket – 2,5 millió forintos felárért.
Ford S-Max
SUV, kupé-kabrió, SUT, modul egyterű, crossover – íme némi ízelítő azon új autókategóriákból, amelyekkel a négykerekűek szerelmeseinek mostanában meg kellett ismerkedniük. Aki azt hinné, lassan már nincs új a nap alatt, az bizony téved. A Ford a semmiből rántotta elő az S-Maxot, melyet előszeretettel neveznek családi sportautónak is.
Ford Galaxy
S ha pedig már úgy esett, ahogy azt az imént írtuk, a kölni illetékesek mindjárt két legyet is ütöttek egy csapásra, hiszen az S-Max rajzait kicsit átalakítva megalkották a Galaxy második nemzedékét is – immár a VW-től és a Seattól függetlenül. Az is lehet persze, hogy mindez fordítva történt: előbb volt Galaxy II, s csak utána S-Max…
Audi Allroad Quattro
Volvo S80
Olvasóink nagyon jól tudják, hogy a modellfrissítések – a külső-belső megújulás mellett – rendszerint az árcédulák módosítását is eredményezik. Noha ez a Volvo S80 esetében is így történt, egy örömteli svédcsavart azért felfedezhetünk: a skandináv cég a matematika szabályait felrúgva lefelé kerekített.
Chevrolet Epica
Hat henger hat millióért, kicsit kevésbé felszerelten ötért. A Chevrolet újdonságáról ódákat illene zengeni, de csak semmi líra, maradjunk az epikánál. Az Epica drámai helyzetet teremthet a presztízsmodellek felségterületén.
Prémiumdízelek
Az Audi, a BMW és a Mercedes–Benz középkategóriás modelljeinek segítségével választ kerestünk arra a kérdésre, hogy 2 liter körüli dízelmotorok vajon elegendőek-e a presztízsmodellekbe. Vajon szükség van-e kompromisszumokra, s ha igen, miről kell lemondanunk?
4×4-es SUV-kvartett
Bár az eladási statisztikák szerint az Audi Q7 olyan, mint a jó bor, magyarán nem kell neki cégér, mi azért mégis kíváncsiak voltunk, más “jó borok” – Mercedes–Benz ML 320 és R-osztály, VW Touareg – között sem bizonyul-e lőrének. Előre hát: kezdődjön a borkóstolás!
Német kupé-kabriók
Hogy a külcsín megítélése a szemlélő ízlésétől függ, azt eddig is tudtuk. No de hogy a belbecs, a műszaki újdonságok is ennyire szubjektív elemnek számítanak, az azért meglepő! Amíg kollégánk a VW Eos parkolási asszisztensét magasztalja, addig kolléganőnk az Opel Astra TwinTop Easy Load rendszeréért lelkesedik. Többek között…
Prémiumkabriók
Sylt szigetén kabrióztunk, de nem volt szükségünk sildes sapkára, hisz nem sütött szemünkbe a nap. Így aztán jól láthattuk azt is, hogy bizony van olyan mezőny, amelyben a nálunk kicsivel több mint 24 millióért kapható BMW 650i a legolcsóbb masina. Vajon a drágábban mért Jaguar XK és Mercedes–Benz SL 500 jobb-e, mint a bajor “olcsójános”?
Mercedes SLK 55 AMG Transport
Míg nálunk az Opel Astra, majd a Renault Clio, legújabban pedig a Suzuki Swift sportos átépítésével rendeztek gyorsasági autós versenysorozatot, addig egy ázsiai ügyfél 35 darab egyedi Mercedes–Benz SLK AMG 35-öst rendelt hasonló célra. Ez adta az ötletet az SLK AMG 55 Transport elkészítéséhez, amelyre bizony a Porsche-tulajdonosoknak figyelniük kell.
81 BMW Mille Miglia Concept
A BMW a 328 Touring Coupéval 1940-ben megnyerte a Mille Migliát, s e diadalnak most, 66 évvel később méltó emlékművet készítettek. Hogy vajon miért kellett ennyit várni, ha maga a 328-as karosszéria adott volt? Nos, talán csak most készült el az igazán méltó motor…
Riportok, sorozatok, aktuális témák
A hónap képe
Hol vannak már azok az idők, amikor egy sima bélyeggyűjtemény nézegetésének ígéretével is meg lehetett hódítani a hölgyeket? Ma már minimum egy rendszámgyűjtemény kell! A kérdés már csak az, hogy az idős úr vajon kiket ejt ámulatba különös tárlatával…
GM Design Europe
Ami nem megy, ne erőltessük! Ez a mottó lebeghetett a GM döntéshozói előtt, amikor úgy döntöttek, hogy a Rüsselsheimben korábban berendezett, de nem igazán nézőcsalogatónak bizonyuló Opel-múzeum helyén létrehozzák saját formatervezési központjukat. Az avatási ceremónián nem mellesleg az Opel Antara is bemutatkozott.
Trendek az autóiparban
Ha igazak az előrejelzések, hamarosan feláras lesz a fehér szín az autószalonokban. A legújabb autós módi szerint egyre nagyobb teret hódít a fehér, s a színdesignerek szándékai szerint még legalább 3-4 évig így is marad. Tovább is van, mondjuk még! Lapozzon!
I. Luxusautó Show
Egy Dunaújvárosban élő arab üzletember ötlete nyomán, a BNV területén, 28 800 négyzetméteren rendezték meg az első magyar luxusautó-kiállítást, amelynek talán legkisebb érdekessége volt, hogy a kiállítási terület minden egyes négyzetméterére cirka 3 millió forintnyi autócsoda jutott…
Negyedéves mérleg az új autók piacán
A tavalyi csökkenés és a borúlátú jóslatok ellenére 2006 első negyedévében új erőre kaptak az autóvásárlók. Az előző év hasonló idősazkához képest 6,6 százalékkal több új autót értékesítettek a szalonokban. Ha még két vevő akadt volna, kereken 45 ezer üzletkötésről írhatnánk.
Magyar–szlovák autópiac
Magyarország és Szlovákia között immár nemcsak kishatárátkelők, hanem kiskapuk is vannak, s ezt egyre többen észreveszik és ki is használják. Jogosítvány féláron, majd BMW X5 sokkal olcsóbban, regisztrációs és súlyadó nélkül, áfa visszaigényelve – mindez nem fikció.
Árverés a Rovernél
A Rover hosszú haláltusája véget ért, a patinás márka sokak szerint az enyészeté lett, még többen viszont csak tetszhalottnak tekintik, hiszen a márkanév és a gyártósorok többsége Kínába “lélekvándorolt”. Ami nem kellett a Nagy Fal országába, egy aukció során széthordták a modern “hullarablók”.
20 éves az Acura
“Egy Acura megbízható és keveset fogyaszt, ám éppoly erős és kényelmes, mint a megszokott cirkálók.” E mondat dióhéjben összefoglalja és egyben meg is magyarázza a Honda amerikai luxusmárkájának diadalmenetét. Az Acura két évtized alatt megnégyszerezte az évente eladott autóinak számát.
Tanácsadó, szolgáltatások, termékinfók
EU-szabvány
Termékek és szolgáltatások apróhirdetései