A tartalomból:

Premier
Hol van már a nyári uborkaszezon! Állandó rovatunkban ezúttal a szokásosnál is bőségesebb a felhozatal, új és felfrissített típusok mellett szó lesz egy új gumiabroncsról és szakmai díjakról is…

BMW 7-es
A BMW vadonatúj 7-es sorozatát valójában majd csak ősszel, a párizsi autószalonon csodálhatja meg a nagyközönség, az Auto Bild azonban már most fellebbenti a fátylat a bajorok hétpecsétes titkairól.

Renault Koleos
A Koleos révén a Renault is megpróbálja meglovagolni a crossoverek divathullámát. Ne higgyék, hogy lekéstek, hiszen ami vesztettek a réven, azaz a késlekedésen, megnyerték a vámon: tanultak a többiektől, s learatták a Nissan-kapcsolat gyümölcsét is.

Lancia Delta
A Lancia sok mindennel vádolható, de azt még tévedésből sem lehetne rásütni, hogy egymásba érnek náluk a bemutatók. A Musa 2004-es premierje óta nem nagyon hallattak magukról, reméljük, nekik és a vásárlóknak egyaránt megérte kivárni a hosszú böjt végét.

Kia Soul
A Cee’d család után hamarosan egy újabb divatos típus lát napvilágot a Kiánál. Az utóbbi idők nagy autókiállításain a Soul háromféle koncepciójával szondázták a közönséget, ám lassacskán dönteni kell, hiszen közeledik a premier napja. A három közül mi a Searcher utónevű előfutárt próbáltuk ki.

Skoda Superb
A cseh márka zászlóshajójának számító Superb hét év alatt százharmincezer példányban kelt el. Az új kiadásnak szerintünk nem lesz szüksége ennyi időre ugyanilyen darabszám eléréséhez.

Merci A- és B-osztály
Amióta tudjuk, hogy a Mercedes Kecskeméten építi fel új gyárát, megkülönböztetett figyelemmel kísérjük a csillagos kisautók pályafutását. A felfrissített A-osztály menetpróbáján megismerkedtünk többek között a start-stop automatikával, s azt is megállapítottuk, hogy a rföldgázüzemű B-osztály nem a “mi Mercink”.

Opel Insignia
A jövő Opel Rekordja hamarosan leváltja a jelenlegi Vectrát és a Senatort. Az Insignia – mert természetesen így hívják Rüsselsheim új reménységét – rendhagyó menetpróbán találkozott elődeivel, az opel hajdani jelmondatát (“Opel, a megbízható”, avagy magyarosan “Opel, sosem kop el”) megalapozó Rekord C-vel és D-vel.

Mazda2
A minap rangos díjat bezsebelő Mazda2 leendő vásárlóinak dolgát nehezíti, hogy a minap bemutatták a háromajtós karosszériaváltozatot, s hogy még több ok legyen a morfondírozásra, immár dízelmotoros verzió is kapható.

Kompakt sportmodellek
A GTI rövidítést – mely azóta már egy önálló autókategóriát jelöl – még 1976-ban találták ki a Volkswagen reklámstratégái. A mai VW-utódra rászabadítottunk négy GTI-vadászt: egyik sem járt sikerrel.

Középkategóriás prémiumkombik
Mielőtt belekezdenek összehasonlító tesztünk olvasásába, érdemes elgondolkodni, hol kezdődött és hol tart ma a kombik pályafutása. Önök el tudnának képzelni egy festőlétrát az Audi A4 Avantban? No és a BMW 3-as Touring vagy a Mercedes C-osztály T-modell “puttonyában”?

Négyajtós kupék
Egyelőre még igen szűkkörű elitklub a négyajtós kupéké, melynek alapítója a Mercedes CLS, új tagja a Volkswagen Passat CC és a Jaguar XF. Ha egy üzlet beindul!

Dodge Challenger SRT-8
Az új 481 lóerős V8-asról első pillantásra sok minden eszünkbe villan: gumifüstöltetés, Elvis, a Száguldás a semmibe című film. No de hagyjuk a révedezést:gondolták volna, hogy a 60-as évek legendás amerikai autóinak örökébe lépő retro masina a korábbi Mercedes E-osztály padlólemezére épül?

Brabus Bullit Black Arrow
Bottropban, a Mercedesekre specializálódott Brabus tuningműhelyben Bullit néven elkészítették a C-osztály 730 lóerő “Fekete Nyíl” verzióját, melynek végsebességét a gumik megóvása miatt korlátozták 350 km/órára. Bár már 10 liter alá is vitték a fogyasztását, kollégánk 30 liter üzemanyagot nyomott le a torkán 100 kilométeren.

Kémfotók
Autókémeink ezúttal egy kivétellel csupa olyan újdonságot – Ford Ka és Focus RS, Opel Astra, Renault Scenic – kaptak lencsevégre, amelyeknek elődeivel manapság is bárki közlekedhet. A kakukktojás a Kia Cee’d Plus, amely minket a Golf már bevált receptjére emlékeztet – nem csak a nevével.

Riportok, sorozatok, aktuális témák

Wolgang Porsche kedvenc Porschéi
Hatvanöt éves lévén a Porsche-konszern jelenlegi első számú vezetője, Wolfgang Porsche tulajdonképpen végigélte a hatvanéves márka történetét. Az első autós élménye mégis egy VW Bogárhoz fűződik, azóta viszont…

Három a Porsche
Kíváncsiak voltunk, vajon honnan, miből fakad az igazi Porsche-érzés, ezért a jelenleg kapható 59-féle típus közül kipróbáltunk hármat. A Berlin melletti versenypályán a Cayman, a 911 Carrera és a 911 GT2 segítségével találtunk rá a forrásra.

Porsche-poszter
Rendhagyó poszterünkre csokorba gyűjtöttük hat évtized legjelentősebb széria-Porschéit. A felsorakoztatott huszonnégy típusból akár egy olyan kártyapakli is kitelne, melyben egytől-egyig nyerőlapok lennének.
 
Hatvan kérdés a Porschéról
Szinte hihetetlen, de a Porsche már 1954-ben gyártott terepjárót, igaz, csak összesen 71 darabot. Nem kevébé érdekes tény, hogy a 911-es Porsche tizenötezer győzelmet aratott a különböző autóversenyeken 1965-től napjainkig. További kuriózumok a 64-65. oldalon.

A világ leggyorsabb autója
Jan Fatthauer és tizennégy alkalmazottja a papenburgi tesztpályán bebizonyította, hogy maroknyi lelkes tuningszakember képes megtervezni és elkészíteni a világ legygorsabb autóját. A Porsche 9ff GT9 408,99 km/órával repesztett.

Új Porsche 911
Négy év elteltével, a hatvanéves évforduló tiszteletére felfrissítették – leginkább műszaki téren – a Porsche emblematikus típusát, s ezzel sokak szerint minden idők legjobb 911-ese született meg. Nem vitatkozunk…