A telivér versenyautó méltó folytatása a Renault 5 Turbo, Alpine V6 GT, Spider és Clio V6 hagyományainak. Az új versenyautó-sorozat 2005 tavaszán startol, és Európa legismertebb versenypályáin küzdenek meg egymással az évad során.
A Mégane Trophy csővázas szerkezeti alapra épül, 320 lóerős, 3,5 literes V6-os motorja – szerényebb kivitelben – a Vel Satis és az Espace modellekben is megtalálható. Figyelemreméltó a súly-lóerő aránya 2,9 kg/LE, kifinomult aerodinamikájának köszönhetően nagy leszorítóerővel rendelkezik, megközelítve a GT versenyosztály autóinak teljesítményét, ám azoknál sokkal olcsóbb beszerzési és üzemeltetési költségeket produkálva.
A Mégane Trophy versenyautók aerodinamikai profilja és tulajdonságai leginkább a Német Túraautó Bajnokság, a DTM technikai színvonalához hasonlíthatók. Fejlesztése során nagy hangsúlyt fektettek az élvezetes, ugyanakkor a nézők számára is látványos vezethetőségre. Ennek érdekében a Mégane Trophy középmotoros elrendezést kapott, hatsebességes szekvenciális váltója a kormányról működtethető, digitális kijelzőjén pedig számtalan telemetriai adat lehívható.
Különleges, áramvonalas dizájnja, rendkívüli menetteljesítménye és biztonsága minden bizonnyal kihívást jelent majd a fiatal, formaautón nevelkedett tehetségek és a legjobb túrautó-pilóták, és nem utolsó sorban a kimagaslóan jó ár-teljesítmény arányú autót kereső hobbi-versenyzőknek is.
A Mégane Trophy a legújabb a Renault azon autói közül, amelyek kifejezetten a profi versenysport számára, rali vagy pályaversenyzési célokra készülnek a Clio Kupa, a Clio Cup Rally, az N-csoportos Clio 2.0 16V és a Clio Super 1600 mellett. A Renault Sport által szervezett sorozat 2005-ben indul útjára, egy európai márkakupa bajnokság keretében. A márkakupa-sorozatok közel 40 éve gondoskodnak az autógyárak sportos mivoltáról.
Az autóversenyzés legköltséghatékonyabb ágaként remek technikai és sportszakmai alapot nyújtanak a versenyzőknek, amit a Renault hatékonyan támogat versenyszervezési és szabályalkotási oldalról egyaránt.