A 6-os csúcsmodell, mely egyben a Mazda Performance Series első tagja (jövő tavasszal érkezik a Mazda3 MPS) az alapmodellnél látványosabb karosszériaelemeket visel, de azért nem vált keményvonalas sportlimuzinná, mint ralileszármazott japán konkurensei. A 2,3 literes DISI turbómotor 260 lóerejét négykerékhajtáson keresztül juttatja az aszfaltra. A rendszer Normál, Sport és Biztonság elnevezésű programok alapján osztja el a nyomatékot a négy kerék között, s nem mellékesen 6,6 másodperces gyorsulást tesz lehetővé. Hatfokozatú manuális váltó, menetstabilizáló elektronika, nagyobb fékek, feszesre hangolt futómű és kiegészítő merevítések segítik a teljesítmény kiaknázását. A négy színben kapható típus 9 399 000 forintos indulóáron kapható, és már alapkiépítésben olyan extrákat tartalmaz, mint az automata klíma, az elektromosan állítható vezető ülés és a fűthető első ülések, a teljes bőrkárpit, a Bose hatlemezes hifirendszer és a DVD-alapú
navigáció. Míg az MPS friss modell, az MX-5-ös harmadik generációja egyszerre változatlan és mégis teljesen új. Nem változott az alapkoncepció, mely szerint könnyű karosszéria, precíz, élményre hangolt futómű és tökéletes, 50-50%-os súlyelosztás szükséges az élvezetes roadsterezéshez. Az autó szerkezetén persze finomítottak, új alkatrészeket vetettek be. Alig tíz kilogrammos növekedés mellett jóval merevebb karosszériát sikerült kialakítani, a benzintartály és az akkumulátor áthelyezésével pedig alacsonyabbra került a tömegközéppont. Ahol csak lehetett, a korábban alkalmazottnál könnyebb alkatrészeket építettek az autóba. Az előző 1,6-os motort 126 lovas 1,8-as, az 1,8-ast pedig egy 160 lóerős 2,0 literes egység váltotta a motortérben. A háromféle felszereltségben választható 1,8-as MX-5-ös 5 449 000 forinttól kapható, míg a kizárólag Revolution csomagban kínált, sportfutóművel felszerelt csúcsmodell ára 7 699 000 forint.