Az autóiparban 1957. július 4-én Torinóban született egy zseniális mestermű, amely később a mindennapok részévé vált. A Fiat bemutatta új modelljét, az első 500-ast. Pontosan 50 évvel később, 2007. július 4-én, a nagy előd reinkarnációja, az új 500-as szintén Torinóban mutatkozott be. A visszatérő 500-as elsőként az újságírókból álló szakmai zsűrit hódította meg, és elnyerte a „2008-as Év Autója” címet.
Az új 500-ast a lengyelországi Tychy-ben gyártják. A háromajtós, rendkívül kompakt méretű modell 355 cm hosszú, 165 cm széles és 149 cm magas, tengelytávja pedig 230 cm. Rendkívül izgalmas vezetési élményt ígér, rajongói háromféle erőforrás közül választhatnak: az 1.3-as 16 szelepes 75 lóerős Multijet turbódízel, illetve két benzinmotoros – az 1.2 literes 8 szelepes 69 lóerős és az 1.4 literes 16 szelepes 100 lóerős változatából.
Az 500-as az EuroNCAP töréstesztjén (35 ponttal) ötcsillagos eredményt ért el, és ezzel kategóriája legbiztonságosabb autója lett. A kiváló eredményben nagy része volt az alapfelszereltségbe tartozó passzív biztonsági berendezéseknek (az első, szakaszosan nyíló légzsákoknak, a két első oldallégzsáknak, a két függönylégzsáknak és a vezető térdlégzsákjának). A nagyteljesítményű fékrendszer mellett a Fiat 500-asban az autó mozgását felügyelő legfejlettebb elektronikus rendszerek is megtalálhatók: a blokkolásgátló (ABS) elektronikus fékerő-elosztóval, az elektronikus menetstabilizáló (ESP) kipörgésgátlóval (ASR), a nyomatékszabályozó (MSR), a hidraulikus fékasszisztens (HBA) és a Hill Holder.
Az „Élvezd az életet!” jegyében született 500-as igazi egyéniség, hiszen a konfigurátor segítségével 500 000 különböző változatot alakíthatunk ki.