Az áthelyezés szoros technikai és kereskedelmi együttműködést vetít elő az Alfa Romeo és Maserati cégek között, különösen a fontos nemzetközi piacok vonatkozásában.
A Maserati ugyanakkor folytatja a Ferrarival való együttműködést – különösen az ipari, technikai fejlesztési és hajtóműgyártás területeken, valamint az értékesítési hálózat szintjén -, mely együttműködés már eddig is hozzájárult a márka újraélesztéséhez.
“Ez egy rendkívül jelentős előrelépést jelent úgy a Maserati, mint az Alfa Romeo számára. A két márka között létrejövő együttműködés mindkét fél számára előnyökkel jár és lehetővé teszi számunkra, hogy a sportautók piacán megerősítsük termékkínálatunkat” – nyiltakozta Luca Cordero di Montezzemolo, a Fiat és a Ferrari elnöke.
“A Maserati fejlődésének igen fontos szakaszában van jelenleg. 2004-ben jelentősen mértékben, összesen 4600 autóra növelte értékesítési darabszámát és a Quattroporte model rendkívül pozitív fogadtatásnak örvendett világszerte.” “Ez a lépés kiemelkedőej fontos az Alfa Romeo jövőbeli fejlődéséhez”, mondta Sergio Marchionne, a Fiat vezérigazgatója. “Úgy gondoljuk, hogy a Fiat Auto újjáélesztésének részeként nagyobb figyelmet kell szentelnünk márkáink különlegességének.
A Maserati és Alfa Romeo közötti technikai és kereskedelmi együttműködés megfelelő lendületet ad az Alfa Romeonak ahhoz, hogy premium szegmensének vezető márkájává válhasson, illetve kiterjessze nemzetközi jelenlétét, ahogy ez a Maserati esetében is történt.