Bár ez nem egy teljesen új Ibiza generáció, a karosszéria dinamikus és sportos jellemzőinek megújulása miatt mégis beszélhetünk új Ibizáról. Ugyanakkor, az autó megjelenése még jobban hasonlít a SEAT többi modelljére, az Alteara, a Toledora és a Leonra, megjelenítve azok egyes elemeit. Az új Ibiza belső kialakítása is komoly fejlődést mutat, mely minőségibb anyagok felhasználását is jelenti. Erre egy példa az új műszerfal és ajtópanel borítás, amely egy új kivitelezést jelent, új színekkel. Ez ugyanúgy igaz a kárpitozásra, ami így még modernebb és vonzóbb megjelenést kölcsönöz az autó számára. A bevezetés után az új Ibiza választék magában foglalja az öt felszereltségi szintet: Reference, Stylance, Sport, FR és Cupra. A modell esztétikai megújulásának hatása az első három felszereltségi szint esetében megegyezik, míg az FR és a Cupra speciális módosításokat mutat, hogy kihangsúlyozza sportosabb karakterüket.
Széles motorválaszték
A benzineseknél az induló modell az 1.2 literes 12V 64 LE-vel, ezt követi az 1.4 literes, 16V 75LE-s, majd pedig az 1.4literes 16V 100 LE-s változat. A legerősebb benzinmotor az 1.8 literes 20V Turbo, mely egy 150LE-s és egy 180 LE-s változatban jelenik meg, ezek kifejezetten az Ibiza FR, illetve az Ibiza Cupra számára készülnek. Ezen motorok mindegyike ötsebességes manuális váltóval van felszerelve, de az 1.4 literes 75LE-s vezió rendelhető automata sebességváltóval is. Azok, akik a dízelek iránt érdeklődnek, öt közvetlen befecskendezéses TDI technológiával készülő változat, két 1.4 literes és három 1.9 literes motor közül választhatnak. Az 1.4 literes 70LE-s a belépő motor, a másik 1.4 literes verzió plusz 10 LE-t kínál. Az 1.9 literesek között az első a 100LE-s, ezt követi a 130 LE-s (Ibiza FR) és a 160 LE-s (Ibiza Cupra) változat, mely az Ibiza kategóriájában belül a legerősebb dízelmotor. Természetesen mind az öt motor teljesíti az EURO IV-es környezetvédelmi szabványt.
(A megújult Ibiza nemzetközi menetpróbáján tapasztaltakat még ezen a héten megosztjuk önökkel!)