Az Eurocargo jól ismert modellek fejlődését követve épült, hogy kielégítse az iparág legmagasabb elvárásait is. Kombinálja a tartósságot és a jó megjelenést, melyek már az előző modellnek is a kiváló tulajdonságai közé tartoztak. Nőtt a vezetési kényelem és javult a hangszigetelés, így kellemesebben telik a munkanap a volán mögött, de most még tovább szélesedett a modellkínálat, és nőtt az alap-, illetve az opcionális felszereltségek listája is. E tulajdonságoknak köszönhetően a vásárlók most még inkább igényeiknek megfelelően alakíthatják a járműveket, legyen szó városi áruterítésről, építőmunkáról, vagy kommunális üzemről.

Az Eurocargo 1991-ben indult útjára az Iveco első, saját tervei alapján készült középkategóriás teherautójaként. Azóta sok díjat nyert, így például mindjárt 1992-ben a *Nemzetközi Év Teherautója* elismerést. Napjainkig 430.000 darab készült belőle, mely nem csak az állandó első, vagy második helyet biztosította az európai eladások tekintetében, de a járműcsalád népszerűségét is bizonyítja.

Szélesebb paletta, mint valaha
6.0 tonnás megengedett össztömegtől indulva az új Eurocargo MLC rövid fülkével és MLL hálófülkével is rendelhető. 7.5 tonnától pótkocsis és billenőplatós, míg 8.0 tonnától MLD duplafülkés változat is készül. A teljes súlytartományban megmaradtak a korábbi modell tengelytávjai. Összkerékhajtású modelleknél a 11.5 és 15.0 tonnás össztömegű járművekhez is rendelhető MLC, illetve MLL fülke.

Fülkekialakítás
Az új Eurocargohoz háromféle, már ismerős kivitelben rendelhető a fülke: az MLC rövid fülke, az MLL hálófülke és az MLD dupla fülke, mind a korábbi változatok által elért sikereket viszik tovább. Az Eurocargo MLL hálófülkéhez két, a Strailsból jól ismert nagy befogadóképességű, külső tároló rekesz tartozik, melyet kívülről az elektronikus zárszerkezet véd, belülről pedig a sofőr ágya alatt lehet hozzáférni.

Az új modellek legszembetűnőbb jellegzetessége az orrkiképzés: az Iveco Style Centre által készített formaterv megfelel ügyfeleink elvárásának, mert a vezető tiszteletben tartása azt is jelenti, hogy olyan teherautót készítünk, melyre öröm ránézni.
A Stralis és Trakker modelleken bevezetett új hűtőmaszk és embléma alkalmazása megkönnyíti a cégek emblémájának elhelyezését és a jármű matricázását. Az anyagában színezett műanyag lökhárító, mely színre fújva is rendelhető, egységet alkot a fülkével. Egy darabból álló, a műanyag-elemekkel megegyező sötétszürke színű, acél lökhárító is rendelhető, amely hatékony megoldást jelent a konténerszállító és hasonló kemény munkát végző modellek esetében. Szintén új az első sárvédő és az integrált lámpabura.
A műszerfalon középre került a kapcsoló panel, melynek része az Iveco műholdas navigációs rendszer; megrendelése esetén tovább nő a komfort a jobb műszerezettségnek köszönhetően. A leggyakrabban használt nyomógombok még kényelmesebb helyre kerültek és újak légbefúvó nyílások is.

A középső kezelő panelen könnyebben elérhető helyre került a kézifék-kar és lehetőség van differenciálzár-kapcsoló, valamint a 24/12 volt átalakító beépítésére is. Rendelhető továbbá optimalizált bajuszkapcsoló, mellyel minden lehetséges funkció elérhető az automatizált sebességváltótól, a sebességszabályzóig, mindössze két kapcsolókarral.

A kormánykerék 470 milliméterével valamivel nagyobb mint korábban, és minden irányban állítható; közepén a csillogó szürke Iveco márkajelzéssel. Az új kijelzőn helyet kapott a féklámpa hibajelző is és indításkor az Iveco logó tűnik fel rajta.

Kényelmesebb a kartámasz és nagyobbak lettek a tároló zsebek az új ajtóburkolaton. Mind az alapfelszereltség részét képező elektromos ablakemelők, mind az opcionális, fűthető és elektromosan állítható külső tükör segítenek az ideális vezetőhely kialakításában.

Teljesen új a vezetőülés is, pamut és mikroszálas kivitele nagyobb kényelmet ígér. A sofőrülés és az opcionálisan elérhető szimpla utasülés is automata biztonsági övvel és fejtámlával készül, de pneumatikus ülés is rendelhető. Új biztonsági elem a sofőr biztonsági övére emlékeztető hangjelzés, mely az elindulástól folyamatosan jelez, amíg az öv nincs becsatolva.