A tavaly hagyományteremtő jelleggel először meghirdetett Renault marketingversenyre idén is több száz diák – 76 négyfős csapat – jelentkezett, azonban a megadott határidőig összesen 54 csapat küldte be dolgozatát, vállalva ezzel a megmérettetést. A versenyben résztvevő, valamely felsőoktatási intézményben marketinget hallgató diákoknak a pályázat kérdését – „Hogyan válhat a Renault Clio a fiatalok legkedveltebb modelljévé?” – egy maximum 30 oldalas marketing tervben, valamint egy 1-1,5 oldalas angol nyelvű összefoglalóban kellett megválaszolniuk, majd beküldeniük a megadott postai címre.
A dolgozatokat, valamint a szóbeli fordulóba továbbjutott csapatok prezentációját kilenctagú szakmai zsűri bírálta el, amelynek tagjai a versenyt kiíró Renault Hungária, a pályázat médiapartnereinek – HVG és Világgazdaság –, valamint szakmai partnereinek – a Publicis, a Carat Hungary, a Kirowski és a NetAktív Kommunikációs Ügynökség –képviselőiből kerültek ki.
A verseny zárónapjára 2004. április 29-én, a Duna Plaza egyik mozitermében került sor, ahol a szóbeli fordulóba továbbjutott 10 csapat prezentálta dolgozatát, a zsűri a két forduló alapján kihirdette a végeredményt, s végül az aznap bemutatásra kerülő Kill Bill 2. című filmet nézhették meg az esemény vendégei.
A rendkívül szoros verseny mindhárom helyezettje a Budapesti Közgazdasági és Államigazgatási Egyetem csapatai közül került ki. Az első helyezést a „Back to Clio” fantázianévre hallgató csapat vihette el, a dobogó második fokára a „Nu’Clio” csapata állhatott fel – nyereményük egy négynapos belföldi utazás egy Renault-modell használatával, valamint személyenként nettó 50 ezer forint –, a harmadik helyezettnek járó ajándékokat pedig a „4M’s” csapat vihette el – egy kétnapos belföldi út egy Renault modell használatával, valamint személyenként nettó 25 ezer forint pénzdíj.
A III. Renault Új Generáció Marketingpályázat kiírását a vállalat 2005. elejére tervezi.