2004. tavaszán Dr. Major Róbert, a Rendőrtiszti Főiskola tanszékvezető helyettese kezdeményezte az együttműködést a Citroën Hungáriával, hogy a közúti közlekedés- biztonság és a közlekedési baleset megelőzés című tantárgyakhoz a hallgatók gyakorlati ismeretekkel is rendelkezzenek.
A globális biztonság fogalmát egy Citroën C5-ösön és kiszerelt alkatrészeken mutatta be Juhász Attila a vezérképviselet műszaki oktatója. A hallgatók, akik a főiskola elvégzése után közlekedési rendőrök elöljárói lesznek, megismerhették a legkorszerűbb aktív biztonsági berendezések – így a blokkolásgátló és a menetstabilizátor működését, a passzív biztonsághoz elengedhetetlen gyűrődő zónák jelentőségét, és láthatták „élőben” valamint a légzsák aktiválását.
A legnagyobb érdeklődést azonban a Citroën aktív biztonságot növelő újdonsága a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés (AFIL) vívta ki: a jövő rendőrtisztjei felismerték az AFIL jelentőségét, amely az ülés rezgetésével jelzi, ha a vezető figyelme lankad és autója irányjelzés nélkül lépi át a záró- illetve terelővonalat. Az előadásból nem csak az AFIL jelenlegi használatát ismerhették meg, de bepillanthattak a rendszer „vonalkódolvasó” működésébe is, amely forradalmasíthatja az útburkolati jelek eddigi szisztémáját: a holnap autója érti majd, ha a vonalkód sebességkorlátozást vagy veszélyhelyzetet jelez, és figyelmezteti a vezetőt, hogy tegye meg a szükséges intézkedéseket.
A résztvevő tanárok és hallgatók szerint a képzésen hallottak, látottak kiegészítik a tananyagot, hiszen ezekkel a témákkal az órákon is foglalkoznak, de a Citroën jóvoltából az elméleti tudást gyakorlati ismeretekkel egészíthették ki. A Citroën Hungária és a Rendőrtiszti Főiskola a jövőben is folytatni kívánja a leendő rendőrtisztek gyakorlati oktatására irányuló együttműködést.