A megállapodás azt mutatja, hogy a világ első számú luxusautó-gyártója igyekszik lépést tartani az ázsiai országban már érdekeltségekkel rendelkező vetélytársaival, a BMW-vel és a VW csoporthoz tartozó Audival.
A Mercedes E és C osztályú gépkocsik gyártása két éven belül kezdődik meg Kínában. A kapacitást 2012-ig évi 25 ezerre emelik majd. Kínában eddig csak importált Mercedes autókat lehetett kapni. Az idén 10 ezer Mercedes autó értékesítésére lehet számítani. Az 1983-ban a Chrysler által Beijing Automotiv Industry Holding részvételével alapított Beijing Jeep Corporation amerikai–kínai közös vállalkozás jelenleg a Jeep Cheerokee és a Mitsubishi Pajero Sport modelleket gyártja.
A DaimlerChrysler 37 százalékos részesedéssel rendelkezik a japán Mitsubishi Motors autógyárban. A Mercedes autókat egy külön erre a célra épült üzemben fogják gyártani. A helyi beszállítói arány kezdetben 40 százalékos lesz. A haszongépjármű-gyártásban a DaimlerChrysler a Beijing Automotiv Industry 42 százalékos tulajdonában lévő Beiqi Futian Motor Companyval tervez együttműködést. A gyártás a cég jelenlegi típusaira épül majd Mercedes motorok beépítésével és új technológiák honosításával kiegészítve. A könnyű- és nehéz tehergépjárműveket a Futian márkanév alatt forgalmazzák.
A kínai jelenlét a jövő szempontjából kulcsfontosságú lehet bármely gépkocsigyártó számára, hiszen a világ leggyorsabban fejlődő piacáról van szó, ahol a McKinsey & Co piackutató előrejelzése szerint az eladott autók száma 2010-ig megháromszorozódik, és eléri az évi 5,8 millió darabot.